אלו הדברים שרשתות המזון עושות על חשבוננו המון כסף

"חלק מהמחירים מופקעים ממש"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה היום (ג') בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשנה שעברה ואשר קבע כי בנוגע למחירי הפירות והירקות בישראל, לא קוימה החלטת ממשלה ולא בוצעו צעדים משמעותיים על מנת להפחית את המחירים.

אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "כולנו בתחושה שחקלאי מקבל הכי מעט. הכלי היחיד שאפשר להתמודד איתו זה שוק מסחרי חזק. בשווקי איכרים החקלאי מקבל יותר. השוק זה אינטרס כלכלי של המדינה לעשות בזה סדר ולצערנו ממסמסים את הסדר כי אין פה סדרי עדיפויות נכון. שוק סיטונאי שיעבוד דיגיטלי זה הסיפור שיעשה את התחרות ברשתות ויבטיח ירידה.

במספרים שאנחנו מכירים, ברשתות השיווק יש רווחיות בפירות וירקות יותר מכל דבר אחר. חלק מהמחירים מופקעים ממש. יש ירידה בשנים האחרונות בצריכה של פירות וירקות לנפש והיא מדאיגה גם כלכלית וגם בריאותית.

צריכים אולי לבחון גם ליישם את החוק הצרפתי שקובע לכתוב ליד כל פרי וירק כמה מגיע לחקלאי – זהו מנגנון שבא למנוע את החזירות של הקמעונאים.

אנחנו בבעיה גדולה בייצוא. הוא ירד משמעותי מאוד. היינו בלמעלה מ6 מיליארד וירדנו בתפוקה של 1.5 מיליארד. בנוסף, יש לנו נזק של 100 מיליון ₪ בשוק הייצוא רק בגלל הקורונה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *