אלו הדרישות ההזויות שאבו מאזן דרש מגנץ במהלך הפגישה ביניהם

בסביבתו של אבו מאזן אומרים כי הוא יצא מרוצה יחסית מהפגישה, וכי ישנה הערכה וחיבה רבה כלפי בני גנץ

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש אמש משר הביטחון בני גנץ לפעול להשבת עשרות גופות של מחבלים המוחזקות בישראל. כך מסרו מקורות פלסטינים לכאן חדשות. לפי הפלסטינים, ישראל מחזיקה בכמה עשרות גופות של מחבלים (כ-80), חלק מהם השתתפו בפיגועים שהיו בשנים האחרונות. הדרישה להשבתם עומד במוקד קמפיין ציבורי והפגנות רחוב בשטחים מעת לעת. לדברי מקור פלסטיני, גנץ אמר כי ישראל תשקול את הבקשה.

עוד מסרו המקורות כי אבו מאזן ביקש מגנץ להפסיק את כניסות צה"ל לערים הפלסטיניות שבשטחי A ביהודה ושומרון ולפעול נגד אלימות מתנחלים בגדה. ראש הרשות אמר בפגישה כי הוא מחויב למאבק בטרור ומתנגד לאלימות. עוד סוגיה שעלתה בפגישה היא הדרישה הפלסטינית לפתוח את הסכמי פריז המכתיבים את היחסים הכלכליים בין הצדדים.

מקורות ברמאללה אמרו לכאן חדשות כי גנץ לא העלה בפגישה את סוגיית תשלום המשכורות למחבלים ואת שיתוף הפעולה של הרשות עם החקירה המתנהלת נגד ישראל בהאג. להערכתם, הנושא לא הועלה כדי שלא להעכיר את האווירה בפגישה אלא לסלול את הדרך לצעדים בוני אמון.

הפגישה נערכה בביתו של אבו מאזן ברמאללה. היא החלה בסביבות עשר בערב ונמשכה כשעה בהשתתפות מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן ושניים מבכירי הרשות הפלסטינית מאג'ד פרג' וחוסיין א-שייח. השיחה התנהלה בערבית ובעברית והמסרים תורגמו לשני האישים.

בסביבתו של אבו מאזן אומרים כי הוא יצא מרוצה יחסית מהפגישה, וכי ישנה הערכה וחיבה רבה כלפי בני גנץ. מקורות פלסטינים מסרו לכאן חדשות כי התרשמו שלבני גנץ כוונות טובות אך הם רוצים לראות תוצאות בשטח ויישום של מה שסוכם עליו. השיחה תוארה לבבית וחמה וכללה לחיצת יד בין אבו מאזן לגנץ.

להתרשמות חלק מהנוכחים בפגישה, אבו מאזן נראה בריא, חזק, צלול והפגין שליטה בפרטים. לפי מקורות פלסטינים, גנץ ואבו מאזן סיכמו עקרונית לקיים פגישה נוספת בעוד תקופה כדי לעשות הערכת מצב ולבחון כיצד התקדמו הדברים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *