אלפים מפגינים במספר מוקדים נגד רה"מ

אלפים יצאו הערב להפגין במחאת העצמאיים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב ובשכונת רחביה בירושלים בדרישה מראש הממשלה להתפטר

אלפים יצאו הערב להפגין במחאת העצמאיים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב ובשכונת רחביה בירושלים בדרישה מראש הממשלה להתפטר. במקביל הגיעו מאות למחאה בסמוך לבית ראש הממשלה ברחוב בלפור שם היו עימותים קשים. יש לציין כי המפגינים מפרים את הוראות משרד הבריאות ויוצרים צפיפות רבה – ובכך גורמים להדבקה גדולה.

המשטרה הפעילה זרנוקי מים בעוד המפגינים קראו "מדינת משטרה". מפגינים שספגו סילוני מים חסמו בגופם את המיכלית שנאלצה לחזור לאחור ונתקעה באמצע הרחוב. המשטרה החלה לפנות מפגינים בכוח מהמקום

חלק מהמפגינים פרצו את המחסומים, והחלו בצעדה לכיוון צידו האחורי של מעון ראש הממשלה. במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים והבהירו כי לא יאפשרו אלימות ופגיעה ברכוש.

"אנחנו הצעירים והצעירות שלא ראיתם קודם ברחובות", מסרו המארגנים מוקדם יותר היום. "נשבר לנו לשתוק מול האטימות, הניתוק, השחיתות וחדלות האישים של הממשלה הרעה הזו. הם הרגו לנו את הפרנסה, אבל אנחנו לא מוכנים שיהרגו לנו גם את העתיד ואת התקווה".

בדקות האחרונות ההפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה, קצת יצאה משליטה ובמשורה החלו לפזר את המפגינים, גם באמצאות אמצעים לפיסור הפגנות כגון זרנוקי מים.

עוד קודם לכן, כמדי שבת הפגינו פעילי תנועת "הדגלים השחורים" המזוהים עם השמאל בצמתים וגשרים ברחבי הארץ וגם בחיפה ואפילו בצומת שבלי התרחשה מחאה נגד נתניהו.

 

עדכון (21:15): המשטרה פינתה את המפגינים מהכיכר.

עדכון (21:30): הכיכר נחסמה שוב על ידי המפגינים.

21:40: ניסיון מעצר משטרתי של מפגין לא צלח לאחר שהמפגין נמלט מידי השוטרים בסיוע מפגינים אחרים. במקביל חוסמת המשטרה את רחוב בן יהודה למעבר מפגינים שמתקדמים בתהלוכה למרכז העיר. המפגינים עוקפים את החסימה ומתקדמים באמצעות רחוב מקביל.

21:55: המשטרה מכניסה לפעולה משאית התזת מים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע לזירה לפקד על בלימת המהומות.

22:00: לראשונה – מפגינים קוראים לעבר השוטרים קריאות "נאצים"

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. 7

    עכשיו החרדים יוכלו לנשום לרווחה המשטרה עסוקה עם הפגנות השמאלנים ואין לה כוחות לפרובוקציות נגד החרדים

    דודי |
    הגב