"אלפי משגיחים יאבדו את פרנסתם"

ועדת מיזמי תשתיות לאומיים ושירותי דת יהודיים, ממשיכה לעסוק ברפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא. בדיונים הסוערים משתתפים גם חברי כנסת מיהדות התורה, ש"ס, הציונות הדתית והליכוד שמתריעים נגד העוולות שמייצרת הרפורמה החדשה.

לצד הטענות על הפגיעה ברבנות הראשית ובכשרות לכל תושבי המדינה, מסתבר כי סוגית זכויות העובדים של משגיחי הכשרות ועובדי המועצות הדתיות כלל לא הוכנסה לסעיפי החוק. 4000 משגיחי כשרות ועוד מאות עובדי מועצות דתיות במחלקות הכשרות, חוששים לעתידם הכלכלי ועלולים למצוא את עצמם ללא מקור פרנסה.

בדיון שנערך היום (ה), העלו חברי הכנסת מהאופוזיציה את נושא הזכויות הסוציאליות של העובדים. חבר הכנסת אורי מקלב דרש להכניס לדיון את נציגי המשגיחים וההסתדרות לתוך דיוני הוועדה. דרישה זו אף זכתה לתמיכת היועץ המשפטי של הועדה לשירותי דת, בניגוד לעמדת יו"ר הועדה ח"כ מלינובסקי.

ערן שלום, מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות המעו"ף, דיבר בוועדה בדיון רפורמת הכשרות ואמר כי "החוק לא מתייחס בכלל לעובדים ולא לתנאים שלו. כל העובדים שמועסקים היום יאבדו את פרנסתם – מטה לחמם נגדע. למרות שהיום הם עובדים בשכר מאוד נמוך, הם נהנים מביטחון תעסוקתי ומתנאים לווים. מעכשיו, אין כל הסדר לגבי כל העובדים. חברות כוח אדם שייזכו ברפורמה החדשה, לא מחויבות לכל תנאי קיים של העובד היום. באנו להציג את הדברים בפני המשרד לשירותי דת ונאמר לנו שהדברים יוצגו בכנסת".

יועהמ"ש של הוועדה, תומר רוזנר: "הערנו בעניין הזה שהוא דורש תיקון בחוק".

יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי: "קוראת למנכ"ל משרד הדתות למצוא פתרון לנושא". ח"כ יעקב מרגי, אמר כי "דבר כזה צריך להיות בתוך החקיקה, אחרת לא יהיה כלום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *