אם החייל שנהרג חשפה את מה שביקש ממנה הרמטכ"ל וסירבה. צפו

אימו של בראל שמואלי ז"ל: "מי שעזר למחבל לרצוח את הבן שלי זה המח"ט – אחרי יומיים הוא קיבל קידום"

מאות אימהות ללוחמים בעזה ונשים ללוחמים המשרתים בגזרה צעדו הערב לגבול הרצועה, יחד עם תנועת אם תרצו, תורת לחימה, פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ועוד, בדרישה מהרמטכ"ל לשנות את הוראות הפתיחה באש כך שלא יסכנו את חיי חיילינו.

האמהות הגיעו בין היתר מרבבה, מפדויים, מירושלים, מרעננה, מנתניה, מהצפון ומהדרום, מנס ציונה ומתל אביב כדי למחות על הוראות הפתיחה באש, ולהביע את כאבם על נפילתו של הלוחם הגיבור בראל חדריה שמואלי הי"ד.

בן הנואמים בעצרת הייתה ניצה שמואלי, אימו של בראל הי"ד. האם השכולה תקפה בחריפות את הרמטכ"ל ואת המח"ט שהיה באירוע: "הבן שלי נרצח, הבן שלי הוא היום תמונה. הגיע אלינו הבייתה הרמטכ"ל, אמר לי אני מבקש ממך אל תגידי שהבן שלך נרצח – הוא נהרג בפעילות מבצעית. הבן שלי נרצח! מי שעזר לאותו מחבל זה המח"ט שהיה סנטימטר מהבן שלי והיה אמור להפעיל שיקול דעת. הוא גם לא כיבד. אחרי יומיים שהבן שלי נפטר הוא קיבל קידום ולא דחה את הקידום.

הוא ישן טוב בלילה. אנחנו לא ישנים בלילות. יושבים כל יום עד הבוקר, נרדמים עם כדורים. הבן שלי לא נהרג בפיגוע. הבן שלי נרצח".
שושי, מהיישוב רבבה, אם לחמישה לוחמים, אמרה במהלך צעדת האימהות בדרך לעצרת: "הגעתי לכאן כי המוות של בראל נגע בי מאוד. אנחנו לא יכולים עם התסכול הזה. רואים כל כך הרבה מקרים כאלה. אנחנו מבקשים מהרמטכ"ל לשנות את הוראות הפתיחה באש. הבנים לא הולכים לצבא כי מתחשק להם אלא כדי להגן על על עם ישראל. אני קוראת לכל עם ישראל לזעוק את זעקתה של אמו של בראל".

אילנית ברנס מבאר יעקב, חברתה של ניצה אמו של בראל הי"ד, אמרה בצעדה: "בראל לא נפל לשווא. אנחנו כאן כדי לשנות את כללי המשחק. דם חיילנו אינו הפקר. אנחנו כאן כדי לשמור ולהגן על הילדים שלנו".

מירב חג'אג' מפורום המשפחות השכולות, אשר שכלה את בתה הלוחמת סגן שיר חג'אג' הי"ד, אמרה בצעדה: "לא נעמוד מנגד בשעה שמפקירים את הילדים שלנו. מדי יום זורקים עליהם בקבוקי תבערה ואבנים, פוגעים בהם ולא מאפשרים להם לירות בחזרה".

סימה חסון, מהיישוב פדויים, אם ללוחם בסיירת גולני, אמרה בצעדה: "מספיק עם מכבסת המילים 'לנטרל מפגע'. המצאנו שפה חדשה. צריך להרוג את המחבלים שמנסים לפגוע בנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *