אמון הצרכנים עלה ביוני אבל זה לא מספיק. רמתו נמוכה מכפי שהיה טרם המלחמה

עלייה של תשע עשיריות אחוז במדד אמון הצרכנים היה אמור להיות חגיגה, אך הפעם, על־אף העלייה, המדד משתרך מאחור והוא נמוך ממדד ספטמבר האחרון

מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ומכון קנטאר (KANTAR), עלה בחודש יוני האחרון ב־0.9 נקודות לרמה של 121.2 נקודות. המדד למצב השוטף עלה בנקודה אחת, ומדד הציפיות עלה ב־0.8 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים מסבירים: אומנם חל שיפור קל במדד אמון הצרכנים בחודש יוני, אולם רמת המדד עדיין נמוכה בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. השיפור באמון הצרכנים ביוני הושפע מההערכות המשיבים לגבי מצב שוק העבודה היום ובעוד שישה חודשים. בשתי השאלות ההערכות היו שקיימות יותר משרות.

מאידך נרשמה הרעה בתשובה לשאלה לגבי תחושת המצב הכלכלי היום. "גם לאחר השיפור באמון הצרכנים ביוני", אומרים כלכלני הפועלים, "רמת המדד נמוכה, ואנו מעריכים כי יהיה קשה לראות עלייה משמעותית באמון הצרכנים כל עוד המלחמה נמשכת וקיים חשש להתרחבות המלחמה בצפון".

נתוני המגמה של הרכישות בכרטיסי אשראי והפדיון ברשתות השיווק הצביעו על האטה בקצבי הגידול בחודשים אפריל-מאי. נתונים אלו הושפעו ככל הנראה, כך לפי הערכת כלכלני הפועלים, מעלייה בנסיעות של ישראלים לחו"ל.

בפועלים סבורים שמה שמחזיק את הצריכה היא העלייה בשכר הממוצע במשק שבניתיים ממשיך לעלות בקצב מהיר ומונע ירידה חדה בצריכה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *