"אנו לקראת אי ספיקה, לא נוכל להשאיל מחוללי חמצן"

מנכ"ל יד שרה, משה כהן: "ראש הממשלה חייב להתערב ולמנוע סכנת חיים לאלפי חולים. יש בידינו נכון להיום 340 מחוללי חמצן זמינים ועוד 150 מחוללים שאנו פועלים להחזירם לשימוש. בגל השלישי השאלנו 2,395 מחוללי חמצן בחודש(!) לחולי קורונה"

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה הערב (מוצ"ש) את משרד הבריאות לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל, ולהיערך למקרה של גל תחלואה.

כבר ביום חמישי האחרון פנה מנכ"ל יד שרה משה כהן למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש במכתב דחוף, ועידכן אותו על כך שביד שרה אין מלאי מחוללי חמצן, למקרה שתממש התחזית של גל תחלואה קשה בעקבות התפשטות זן האומיקרון. על פי התחזית של מומחי האוני' העברית, שהונחה בפני קבינט הקורונה, בתוך פחות מחודש צפויה מערכת הבריאות להגיע לאי ספיקה.

ביד שרה קוראים לראש הממשלה להתערב באופן מיידי ולהבטיח מלאי חירום זמין של ציוד נשימתי לטובת אשפוז ביתי, שיימנע תמותה מיותרת כתוצאה מעומס בלתי נסבל על מחלקות האשפוז. 

נכון להיום נמצאים בידי הציבור 3,254 מחוללי חמצן, אותם השאלנו בסניפי יד שרה.
 
לדבריהם, "המלאי כולל נכון להיום 340 מחוללים זמינים להשאלה, ועוד 154 שמטופלים במעבדה שלנו בניסיון להחזירם לשימוש. על מנת לסבר את האוזן: בינואר השנה בעיצומו של הגל השלישי, השאלנו 2,395 מחוללי חמצן בחודש אחד!!ככל שהתחזיות ח"ו יתממשו, וצפוי גל תחלואה נרחב ביחס לגלים הקודמים, לא נוכל לתת מענה, ללא סיוע מיידי במחוללי חמצן."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *