"אנחנו על סף יום כיפור של הכלכלה הישראלית"

"יש עלי לחץ כבד לעשות מהלכים כדי שיביאו את הממשלה לקבל החלטות"

יו"ר ההסתדרות בר-דוד התבטא בחריפות נוכח ההחרפה של הצעדים הננקטים ע"י הממשלה בכדי למנוע הדבקה: "אנחנו כבר חודש בתוך משבר הקורונה. המשק הישראלי נמצא במגה-אירוע, הוא מדמם. חברות ענק עומדות על סף קריסה. החלו כבר פיטורי עובדים והוצאת אלפי עובדים לחל"ת – דבר שפוגע ויפגע בעשרות אלפי עובדים ומשפחות במדינת ישראל. אנחנו כאן, ההסתדרות והמעסיקים, בישיבה משותפת למען הצלת המשק. אני פונה לממשלה – אם הממשלה לא תתעורר ורה"מ לא יתחיל לנהל את האירוע ולעבוד בשילוב ידיים עם ההסתדרות והמעסיקים, אנחנו על סף יום כיפור של הכלכלה הישראלית. זהו אירוע מתגלגל. אני חרד לגורל המשק והחברה הישראלית", כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי שנערכת כעת לנוכח ההנחיות האחרונות של משרד הבריאות, וההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה.

בר-דוד הוסיף: "מערכת הבריאות החליטה על צעדי חירום שמטלטלים את החיים של כולנו, ובצדק. אבל במקביל המערכת הכלכלית אינה מתפקדת, אלא חיה את המשבר של אתמול. שולחת אותנו לעוד ועוד דיונים, ואיננה נוקטת בצעדים. אנחנו צריכים היום מנהיגות כלכלית שתכניס את היד לכיס ותתחיל להעביר כספים, ויש כספים למדינה. יש לנו כלכלה חזקה, צריך מענקים לעסקים שעומדים בפני קריסה. כולנו פה בסירה אחת. יש לנו כלכלה אחת ומדינה אחת. המשק הישראלי זקוק בעת הזאת למנהיגות, החלטות מהירות, הזרמת כספים לעצירת הדימום. אני חושב שאם ראש הממשלה, וכבר שוחחתי איתו, לא ימנה גורם אחד שיתכלל את האירוע, אנחנו נמשיך לצלול. אנחנו באירוע מתגלגל, המשק לא יכול להחזיק יותר מ-48 שעות כפי שהדברים כיום. טיסות נסגרות, והמצב הזה מכניס כלכלות וענפים שלמים למגננה ולדימום. רף החששות בציבור הוא גבוה ולחוץ גם כך. יש עלי לחץ כבד לעשות מהלכים כדי שיביאו את הממשלה לקבל החלטות. אבל זה הזמן לשלב ידיים ולנסות להוציא את העגלה מהבוץ. אני חושב שרה"מ מבין את המצוקה, המסרים שהעברתי לו בימים האחרונים מובנים, ואני מחכה שהוא יתחיל לנהל את האירוע ויזרים כספים לענפים הקורסים. יש לנו בעיה קשה כרגע בענף התעופה והתיירות, והם זקוקים לעזרה ממשלתית מיידית. לא קרן הלוואות אלא מענקים. כשהיה משבר ב-2008 נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה הזרים מיליארדים לתעשיית הרכב הקורסת כדי שהכלכלה האמריקנית לא תקרוס, וזה הצליח. לא נוכל להרשות לעצמנו שבסוף המשבר, בגלל התנהלת לא נכונה, המשק וענפים יקרסו. בנינו כלכלה לתפארת ביחד. אסור לנו לתת שהמשק וכל העשייה הזאת יקרסו בגלל אירוע כזה או אחר. ולכן זוהי שעה אחרונה וצלצול אחרון לפני קריסה מוחלטת של ענפים שלמים במשק הישראלי".

עוד אמר יו"ר ההסתדרות: "אני קורא גם להקים שולחן משותף להסתדרות, המעסיקים והממשלה, על מנת לטפל במשבר. במידה והמשבר יתפוס אותנו בריאותית בהמשך של תחלואה וסגר נוסף, נצטרך לשבת ולראות איך מקדמים גם את המשבר הנוסף הזה, ואיך עובדים מהבית ומייצרים פתרונות למשק שעובד בתוך מגיפה גדולה ואני מקווה שלא נגיע לשם. אדוני רה"מ, בראש ובראשונה חייבים להציל את אל על ואת ארקיע וישראייר, עולם התיירות ובתי המלון לעבור את המשבר הזה על מנת שכולנו נוכל אחרי המשבר לחזור לכלכלה הטובה והבריאה של המדינה, ביחד המדינה, המעסיקים והעובדים".

הודעה מורחבת וצילומים מהאירוע יישלחו בהמשך

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *