אסון מירון: המנכ"ל בכה עם המתנדבים

האסון המחריד במירון: עשרות בני שירות אזרחי סייעו בפעילות החילוץ וההצלה בהר מירון וביניהם בני השירות האזרחי במד"א ששהו בסמוך למדרגות המוות והיו הראשונים להגיע לזירה הקשה, לסייע בפעולות החילוץ וההצלה ובפינוי הנפטרים.

יומיים אחרי האסון הם נועדו למפגש "שיח עמיתים" במטרה להתמודד עם הקולות, המראות והזכרונות הקשים.

רשות השירות הלאומי אזרחי פתחה ביוזמה לערוך מפגשים מיוחדים בקרב בני השירות שהיו חלק מכוחות החירום וההצלה באירוע הקשה, ע"מ לעזור להם בהתמודדות עם המראות הקשים והקולות,
זאת כחלק ממעטפת מקצועית המלווה את בני השירות ע"י מקומות השירות.

"בני השירות האלו פעלו בזירת האסון ברגישות, במסירות ובמקצועיות ראויה לציון, הם היו עדים לזוועה ותוך כדי כך הצילו חיים רבים,צריך להבין שמדובר בחובשים שבימי שגרה פועלים בתוך צוות מוגדר ובאירוע הזה הם נאלצו למיין נפגעים כרופאים ותיקים בחדרי מיון, לשמש כמחלצים מומחים ולקבוע סדרי עדיפויות בטיפול", מדגישים בארגון 'חברים – השירות האזרחי' ומשבחים את התושיה ואת קור הרוח שגילו המתנדבים גם בסיטואציה מורכבת ומחרידה זו.

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי ראובן פינסקי הגיע לחזק את ידיהם של המתנדבים ולחבק אותם בשעה הלא-פשוטה. "זה אירוע קשה בכל קנה מידה וכל המדינה בטראומה, אני רק יכול לדמיין מה עובר עליכם שהייתם שם וראיתם את האסון מול העיניים, אני רוצה שתזכרו כל הזמן את החיים שהצלתם, את הנפגעים הרבים שבזכותכם חיים, חז"ל אמרו: "כל המציל נפש אחת כאילו קיים עולם ומלואו" ואתם הצלתם עשרות נפשות, באתי לחזק אתכם ואני יוצא מחוזק מהמסירות, הנחישות ותחושת השליחות שלכם. כולנו גאים בכם", ציין המנכ"ל בהתרגשות.

הוא הבטיח למתנדבים כי "מערך השירות כולו עומד לשירותכם על מנת לסייע לכם ולהעניק את הכלים הראויים והאפקטיביים ביותר כדי להתמודד עם הטראומה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *