אסם נערכת :בינואר 2020 כ- 75% ממוצרי החברה יהיו ללא סימון אדום. בהשקעה של כ-30 מיליון שקלים

אסם נכנסת ל- 2020 עם שיפור תזונתי ביותר מ- 300 ממוצריה המובילים וללא סימון אדום ב- 75% ממוצריה.
במהלך השיפור התזונתי הושקעו כ-30 מיליוני שקלים ו- 50,000 שעות מחקר ופיתוח.
100% מהחטיפים המלוחים, טבעול וסלטי צבר – לא יסומנו כלל.
80% ממוצרי הקטגוריה הקולינארית ו-80% מהמאפים המלוחים – לא יסומנו.
כ 487 טון סוכר, 164 טון מלח, 1134 טון שומן ו-542 טון שומן רווי הופחתו ממוצרי החברה.
כ 242 טון דגנים מלאים, 14 טון חלבון ו-32 טון סיבים הוספו למוצרים הקיימים והחדשים.

קבוצת אסם הציגה היום את היערכותה ל 2020, בדגש על שיפור תזונתי רחב היקף שבוצע ביותר מ-300 מוצרים. המהלך התזונתי יתבצע ב- 3 רמות: הרחבת מגוון המוצרים בעלי ערך תזונתי מוסף, אליהם הוספו רמות שונות של חלבון, סיבים תזונתיים ודגנים מלאים. הפחתות של מלח, סוכר, שומן ושומן רווי ופיתוח והשקת מוצרים הנותנים מענה תזונתי לביקוש הגובר למוצרים טבעוניים ומוצרים ללא גלוטן.

בינואר 2020 כ- 75% ממוצרי החברה יהיו ללא סימון אדום. בהשקעה של כ-30 מיליון שקלים
ו- 50,000 שעות מחקר ופיתוח, הצליחו מדעני החברה להפחית את כמות המלח, השומן הרווי והסוכר בכ-300 מוצרים. במקרים בהם לא ניתן להגיע להפחתה הנדרשת תוך שמירה על הטעם המוכר של מוצרים פופולאריים, תציג החברה מוצרים אלטרנטיביים ללא סימון – מתוך מגמה לאפשר לצרכנים לבחור את הטעם והערכים התזונתיים המועדפים עליהם.

לדברי מנכ"ל אסם, אבי בן אסאייג, "התקנות לסימון המזון האיצו מהלך שהוביל מהפיכה בכל סל המוצרים שלנו. אין מדובר רק בשינויים בכמות המלח, השומן הרווי או הסוכר: זוהי הזדמנות לחשיבה חדשה על כל פורטפוליו המוצרים ואסם בוחרת להיות חלק מהשינוי ולהובילו. אנחנו נמצאים במסע יומיומי לשיפור האיכויות התזונתיות של מוצרי אסם – אבל הפעם נלווה לכך גם תאריך יעד ברור: יום כניסתן לתוקף של תקנות הסימון החדשות."

"מערך התזונאים והמדענים של אסם נדרש למאמץ מיוחד לקראת 2020. בכל הנוגע להתייחסות להשקעה במו"פ, אסם אינה שונה מחברת היי-טק מצליחה," אומר בן אסאייג. "כשמדברים על טכנולוגיה חושבים בדרך כלל על מהנדסים שכותבים שורות קוד, אצלנו – מפתחים מוצרי מזון, שחייבים להיות מהנים ומזינים באותה מידה. רמת המורכבות, וגודל האתגר המקצועי עצומים. החדשנות והכישרון של עשרות המדענים והתזונאיות בחברה, שהולידו מאות מתכונים חדשים ללא סימון – מעוררים התפעלות עצומה גם בנסטלה. חלק מהפיתוחים נעשו במשותף עם מדעני נסטלה וישמשו את מוצרי נסטלה בכל העולם."

בן אסאייג מציין כי מהלך השיפור התזונתי מקיף את כל תחומי הפעילות של אסם – ואת כל הזדמנויות הצריכה במהלך היום.
בחטיבה הקולינרית – אבקות מרק, פסטה, אטריות, פתיתים, שקדי מרק, מנה חמה ועוד – מתמקדת החדשנות המוצרית בהוספת רכיבים איכותיים כמו דגנים מלאים, סיבים תזונתיים, העשרת בחלבון ומעבר לרכיבים טבעיים. 80% ממוצרי החטיבה הקולינרית לא יסומנו. לצד מספר מצומצם של מוצרים שיסומנו באדום, יושקו מוצרים מקבילים מופחתי נתרן וסוכר וללא סימון. ג'לי תות הפופולרי יזכה ל "אח" מופחת סוכר ללא סימון אדום.

בתחום החטיפים והמאפה, משלימה אסם מסע להפחתת המלח, שהחל כבר ב- 2008. ההתחלה המוקדמת אפשרה להוריד את כמות המלח באופן הדרגתי לאורך השנים. מהלך ההפחתה, לצד השקעה מאסיבית בפיתוח – מאפשרים להציע ב- 2020 את כל החטיפים המלוחים ללא סימון אדום.

לצד מוצרי הבייגלה המובילים – יושקו 2 מוצרי שמיניות ושטוחים במליחות מעודנת, ללא סימון אדום. במוצרי הבייגלה האחרים הופחתו כ- 15% משיעור הנתרן, ללא פגיעה בטעם – אך אלו עדיין יסומנו באדום.

כל גרסאות הבמבה הקלאסית יהיו ללא סימון. תוספת חדשה בתחום הזה היא במבה נוגט במתיקות מעודנת, באותו גודל אריזה.

ב- 80% מהמאפים המלוחים, הצליחה אסם להפחית ערכי נתרן ושומן רווי, תוך שמירה על הטעם האהוב, כך שלא יסומנו. במקביל, פיתחה החברה קרם קרקר וחטיפי קרקר במליחות מעודנת אשר לא יסומנו ויוצעו לצד קרם קרקר וחטיפי קרקר שיסומנו על מלח.

השינוי התזונתי אינו פוסח על ארוחת הבוקר: רוב דגני הבוקר של החברה יותר מאוזנים, יותר מזינים, מכילים יותר דגנים מלאים וסיבים, ויכילו פחות מלח וסוכר. הפס הירוק המסומן במוצרי החברה מסמן כי יוצרו מדגנים מלאים כרכיב עיקרי: לפחות 8 גרם דגנים מלאים במנה.
מוצרים חדשים של דגני הבוקר יושקו ב- 2020 ויהיו ללא סימון. פיטנס שקדים ודבש יושק עם פחות
מ- 10% סוכר. בדגני הבוקר לילדים יושקו שני מוצרים חדשים ללא סימון: האני נאט צ'יריוס במתיקות מעודנת ו-100% דגנים מלאים וקראנץ' במתיקות מעודנת, מחיטה מלאה.
גם בחטיפי הדגנים מושקים מוצרים מופחתי סוכר. חטיף דגנים פיטנס קלאסי עם 7.5% סוכר, וחטיף דגנים פיטנס שקדים ודבש עם פחות מ -10% סוכר. הברים של פיטנס הם היחידים מתחת ל 10% סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים.

מוצרים ללא גלוטן – ומתן מענה לטבעונים

במענה למגמה הגוברת של מעבר לתזונה טבעונית, הודיעה אסם כי כ- 40% ממוצרי טבעול יהיו טבעוניים כבר בתחילת 2020. זאת, לאחר שב- 2019 השיקה החברה שישה מוצרים טבעוניים, הרושמים הצלחה ניכרת. על פי ההערכות, אחוז הטבעוניים בישראל עומד על כ 3-5% מהאוכלוסייה וכ- 50% מהצמיחה בקטגוריה נובעת ממוצרים טבעוניים. כל מוצרי טבעול נקיים מסימונים אדומים.
בשנים האחרונות מגבירה טבעול השקות מוצרים המצטיינים בתכולה גבוהה של חלבון איכותי, בדומה למנות בשר מן החי.

לקוחות רגישים לגלוטן, יקבלו פתרונות חדשים המסומנים "ללא גלוטן" וביניהם מגוון מוצרים מסדרת לחמית, פתי בר קלאסי, פתי בר בטעם שוקולד וכל מגוון הבמבה הקלאסית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *