ארגון הבריאות העולמי: נדיר מאוד שאדם אסימפטומטי מעביר הלאה לאדם אחר את הנגיף

ישנם רבים שחלו ולא גילו שום תסמינים

מחלת הקורונה על פי ההערכות, אינה גורמת לתסמינים כלל אצל שיעור גבוה מהאוכלוסייה, במיוחד אצל צעירים ובריאים. חלק מהם יפתחו תסמינים קלים ביותר, אחרים כלל לא יסבלו מאף סימפטום, או שיראו תסמיני מחלה ימים אחרי ההדבקה הראשונית.

ארגון הבריאות העולמי אומר כעת כי מהנתונים שיש בידם, נראה שנדיר מאוד שאדם אסימפטומטי, מעביר הלאה לאדם אחר את הנגיף, "על הממשלות להתמקד באיתור ובידוד נגועים הסובלים מתסמינים, ומעקב אחר כל אלה שהיו איתם במגע".

לפי נתוני משרד הבריאות, אחוז החולים המאומתים בקרב ילדים בגילאי 0 ומעלה נמוך יותר מכלל הנבדקים: מתוך כלל הנבדקים רק 7% הם ילדים, ומתוכם רק 4% נמצאו מאומתים לקורונה. בתקנון לאוכלוסייה, שיעור הילדים החולים הוא 21.6 לכל 100 אלף איש. זהו שיעור המאומתים הנמוך ביותר מכל קבוצות הגיל.

גם הילדים שלקו בקורונה, סבלו מתסמינים קלים. נתונים אלה תואמים את הנתונים ברחבי העולם, שהראו כי כמעט שלא דווח על מקרי פטירה של ילדים, פרט לשלושה ילדים בארה"ב וילדה בבריטניה שנפטרו באפריל. אבל הנתון המעניין יותר, נוגע לתסמינים הקליניים בעת נטילת הדגימה: בקרב 27% מהילדים, לא היו כלל תסמינים בזמן הבדיקה. 29% מהילדים סבלו מחום ותסמינים נשימתיים, 11% סבלו מחום בלבד, ו-33% סבלו משיעול ללא חום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *