ארגון יהודי ארה"ב: "מודאגים מהאיחוד עם עוצמה יהודית"

מלקולם הונליין, סגן יו"ר 'ועידת הנשיאים', חרדי המקורב לגדולי ישראל, אמר: "האיחוד של מפלגת עוצמה יהודית עם מפלגת הבית היהודי מעורר 'דאגה משמעותית' בקהילה היהודית"

ארגון הגג של יהדות ארה"ב: יהודי ארה"ב מודאגים מהחיבור בימין למפלגת עוצמה יהודית.

ארגון הגג של הגופים היהודיים המובילים בארה"ב, ועידת הנשיאים, התייחס אמש (ראשון) לראשונה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במפלגת עוצמה יהודית. מלקולם הונליין, סגן יו"ר "ועידת הנשיאים" – גוף המאגד בתוכו עשרות ארגונים יהודיים מובילים בארה"ב, אמר בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי שצוטט בהארץ כי האיחוד של המפלגה הכהניסטית עם מפלגת הבית היהודי מעורר "דאגה משמעותית" בקהילה היהודית.

הונליין רמז גם כי המהלך, שאותו דחף ראש הממשלה, עשוי לשחק לידי גורמים שמנסים לצייר את ישראל באור שלילי.

הונליין, חרדי המקורב לגדולי ישראל, נחשב זה עשרות שנים למי שמוביל בפועל את ארגון הגג היהודי. בנוסף, הוא נחשב לבעל ברית של נתניהו וכמעט אף פעם אינו מביע ביקורת על ראש הממשלה. בימים הראשונים שלאחר האיחוד עם עוצמה יהודית, בשעה ששורת ארגונים יהודיים מובילים מתחו ביקורת על נתניהו ועל עוצמה יהודית, הונליין והארגון שהוא מוביל סירבו להגיב, בטענה שהם אינם מתייחסים לפוליטיקה פנימית בישראל.

אך אמש, לאחר שגם שדולת איפא"ק וחברי קונגרס יהודים בולטים התייחסו לסוגיה, זה השתנה והונליין אמר בראיון: "לנתניהו יש שיקולים פוליטיים, כמובן, שגרמו לו לנקוט את הצעד הזה, אבל פוליטיקה לא יכולה להכתיב את כל ההחלטות. צריך לקחת בחשבון גם השלכות ודאגות אחרות".

עוד ציין כי בקרב יהודים שעוקבים אחר הנעשה בישראל יש דאגה רבה בעקבות הלגיטימציה המחודשת שניתנה לממשיכי דרכו של הרב מאיר כהנא.

"אנחנו צריכים להתמודד עם איך שזה נתפס ומובן בארה"ב", אמר הונליין לגבי ההסכם עם עוצמה יהודית. "עלינו להיות זהירים במיוחד, כי ההסכם מזין נטיות מסוימות שעבורנו הן מטרידות מאוד".

חבר הקונגרס ג'רי נדלר, יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי ואחד המחוקקים היהודים הבכירים ביותר בארה"ב, אמר בסוף השבוע: "הקידום של מפלגה גזענית הינו בגידה בדמוקרטיה הישראלית ובתומכיה של ישראל ברחבי העולם".

נדלר, המייצג מחוז בחירה עם אוכלוסייה יהודית גדולה במנהטן ובברוקלין, הוסיף: "מתן לגיטימציה לעוצמה יהודית פשוט בלתי מתקבל על הדעת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *