ארגונים יהודיים נגד טראמפ: "אם זה היה אדם אחר, היינו קוראים לו אנטישמי"

מנהל הליגה נגד השמצה לשעבר, אייב פוקסמן, הגיב על דברי נשיא ארה"ב נגד היהודים מצביעי המפלגה הדמוקרטית. השר שטייניץ: חלילה לנו מלהתערב בבחירות ובמחלוקות הפוליטיות בארצות הברית

מנהל הליגה נגד השמצה לשעבר, אייב פוקסמן, הגיב הבוקר (רביעי) על דברי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ("יהודי שמצביע לדמוקרטים – חסר ידע או לא נאמן"), ואמר כי "או שהוא לא מבין או שלא אכפת לו. זה פוגעני. זה מגיע מנשיא ארצות הברית שמצד אחד אומר שהוא הידיד הכי טוב שלנו, ובאותו זמן הוא אומר מילים שאם מישהו אחר היה אומר היינו קוראים לו אנטישמי". את הדברים אמר פוקסמן בריאיון לדב גיל הר בכאן רשת ב.

באותו נושא התראיין גם שר האנרגיה והתשתיות, יובל שטייניץ ואמר: "חלילה לנו מלהתערב בבחירות ובמחלוקות הפוליטיות בארצות הברית. יש לנו תומכים וידידים קרובים בשתי המפלגות, הרפובליקנים, הדמוקרטיים, יהודים וגם לא יהודים, ואנחנו מחבקים את כולם ורוצים בידידותם של כולם"

עוד הוסיף השר כי "הסערות הללו הן לא בשליטתנו ולא תמיד תורמות לנו. הפרובוקציה התחילה מאותן שתי חברות קונגרס, שגם רוב המפלגה הדמוקרטית, יהודים ושאינם יהודים מגנים את השנאה שהן מפגינות מול מדינת ישראל".

מנהלת השלוחה הישראלית של ארגון ג'יי סטריט היהודי, יעל פתיר, אמרה הבוקר בתגובה לדברי טראמפ כי "הנשיא השתגע מכך שיהדות ארצות הברית לא תומכת בו ולא משנה כמה הוא עושה למען היהודים". בריאיון לשלום קיטל ונעמה סיקולר, בכאן רשת ב, אמרה פתיר כי "ישראל והיהודים אינם יכולים להיות כלי משחק בתוך פוליטיקה פנימית והיא צריכה להיות חברה גם של הדמוקרטים וגם של הרפובליקנים. להאשים את היהודים בדו נאמנות היא לעשות את המעשה האנטישמי הגדול ביותר, ולעשות זאת מתוך החדר הסגלגל זה הרבה יותר חמור מכל חברת קונגרס דמוקרטית כזו או אחרת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *