ארה"ב מאיימת על איראן בעקבות הפלת המטוס האוקראיני: "השלכות חמורות"

לאחר שניסו לטייח את החקירה בעניין הפלת המטוס האוקראיני, באיראן הודו באחריות להפלת מטוס הנוסעים ולמותם של 176 בני אדם. בעקבות כך זעם בעולם על משמרות המהפכה, נשיא אוקראינה הצהיר כי שתי המדינות נמצאות על מסלול התנגשות. בארה"ב מאיימים על איראן וברחבי הרפובליקה מפגינים המונים נגד חמינאי

לאחר שניסו לטייח את החקירה בעניין הפלת המטוס האוקראיני, באיראן הודו באחריות להפלת מטוס הנוסעים ולמותם של 176 בני אדם. בעקבות כך זעם בעולם על משמרות המהפכה, נשיא אוקראינה הצהיר כי שתי המדינות נמצאות על מסלול התנגשות. גורם בכיר בממשל טראמפ כינה את הפלת המטוס "שגיאה נוראית". כן הוסיף כי "לפעולותיה הפזיזות של אירן יהיו השלכות חמורות".

מפגינים רבים יצאו השבת לרחובות טהרן למחות על הפלת המטוס האוקראיני. המפגינים נשאו שלטים וקראו למנהיגה העליון של אירן עלי חמינאי להתפטר.כן נשמעו קריאות "מוות לחמינאי" ו"חמינאי תתפטר".

באיראן נאלצו לחזור בהם מההכחשות החוזרות וזה לאור תיעודים שהופצו באינטרנט והוכיחו כי רגע אחרי המראת המטוס היה פיצוץ עוצמתי ליד מטוס הנוסעים . "כששמעתי את החדשות הקשות על התרסקות המטוס, רציתי למות בעצמי", אמר מפקד חיל האוויר האירני . "הייתי מעדיף למות ולא להיות עד לאירוע כזה".

אנו מצפים לערובות מאירן על נכונותה לחקירה מלאה ופתוחה, להביא את האחראים לדין, להשיב גופות המתים, לשלם פיצויים, ולהתנצל באופן רשמי בערוצים דיפלומטיים", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *