"אתם תהרגו אלפי ישראלים": כך נשמעה ישיבת הצעקות

בישיבת הממשלה שנערכה בלילה שבין חמישי לשישי הודלפו כמה ציטוטים קשים בין נתניהו לגנץ – כך הם נשמעו.

דיון סוער התרחש בישיבת הממשלה האחרונה שעסקה ביציאה מהסגר.גנץ ונתניהו החליפו ביניהם מהלומות והטיחו האשמות קשות אחד בשני. בתחילה האשים את כחול לבן בעשיית רגילים פוליטיים. "הציבור מבין היטב מה המשחק שלכם. הוא מבין שאתם דנים הרבה מאוד ישראלים לתחלואה קשה ולמוות קשה. למוות", צעק נתניהו. "הבאתי את הדברים להצבעה בידיעה ברורה שאתם מיד תפילו אותם, התרגיל הידוע. שמענו את היועמ"ש שהמיקרופון, הוא חשב שהוא לא פתוח, שמענו מה שהוא אמר, אנחנו מבינים את המשחק הזה".

השרה אורית פרקש הכהן השיבה לנתניהו כי מדובר בחוק שהוסכם בין הצדדים ועבר בכנסת. כאן הצטרף גנץ לצעקות: "אני רוצה להגיד לך בצורה ברורה. לא החלפתי מילה וחצי מילה על המשפט הזה. דיברתי איתך, עם שר האוצר והבריאות. אל תספר לי סיפורים, אל תלמד אותי על אחריות לחיי אדם, כלום".

רה"מ נתניהו השיב מלחמה: "החיים של ישראלים רבים יהיו, הדם של החיים שלהם יהיה על הידיים שלך, בני אל תספר לי סיפורים". השר חילי טרופר אמר: "לדעתי אפשר להגיע לפתרון. אני לא חושב שיש טעם להאשים איזשהו צד כמישהו שמסכן חיים. הדבר האחרון שאפשר להגיד על בני גנץ".

נתניהו השיב לדבריו של השר טרופר: "חילי, חילי טרופר, אנחנו שמענו את המומחים, שמענו אותם בצורה שאני לא שמעתי אותם אף פעם מדברים. הם אמרו, בתחילת המגפה דיברנו על אלפי הרוגים, על אלפי מתים, גיחכו אותי, ביטלו את זה. ועכשיו אנחנו על 5,000 הרוגים, 5,000 מתים. ועכשיו אומרת שרון אלרעי-פרייס, מגובה בכל המומחים, בלי יוצא מן הכלל.

השרה אורית פרקש-הכהן האשימה את נתניהו שלא מאפשר לשמוע דעות אחרות: "זה לא מגובה בכל המומחים אדוני ראש הממשלה, עם כל הכבוד. מי שלא מגבה לא מקבל זכות דיבור בממשלה".

"אנחנו מאפשרים לאחרים להעלות לדיון, כל אחד יכול לשפוט מה ערך הדברים שהם אמרו", השיב נתניהו. "כל המומחים האחרים אומרים שאם אנחנו נפתח עכשיו, נסטה מההגבלות של משרד הבריאות ונפתח על פי הצעתכם את המסחר בעוד כמה ימים, הם אומרים שזה יביא לכך שימותו, שקודם יחלו, יחלו במחלה קשה, ואלפי אלפי ישראלים מן הסתם גם ימותו".

נתניהו המשיך: "הם אומרים שזה יעלה ל-8,000, ל-16 אלף, ואחר כך ל-32 אלף. עכשיו לא יכול להיות שאתם לא שמעתם אותם, ואף זאת, לאחר ששמעתם אותם, אתם באים בעמדה אחודה שמתנגדים, שאתם מתנגדים להחלטות של משרד הבריאות, שלדעתי הן היו, לאור התחזיות שלהם, אפילו היו מדודות למדי, מדודות למדי".
נתניהו המשך והאשים: "אנחנו מבינים שאתם לוקחים קו לעומתי, אנחנו מבינים שזו האסטרטגיה שלכם. לפתוח, לפתוח, לפתוח, התחלואה תתפשט ואתם יודעים בדיוק מה תהיינה התוצאות".

השרה פנינה תמנו שטה השיבה: "אני מבקשת לא להגיד דברים כאלה, אלה דברים לא נכונים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *