בארגון הבריאות העולמי חוששים: "המוטציה תהיה קטלנית ועמידה לחיסון"

בשיחה עם חדשות 12 אומרת היום (שני) ד"ר דורית ניצן, בכירה בצוות החירום האירופי של ארגון הבריאות העולמי, כי החיסונים נגד קורונה של "פייזר" ומודרנה" יעילים נגד המוטציה בסבירות גבוהה, אלא שבאותה נשימה היא הזהירה כי הנגיף עלול להשתנות

בשיחה עם חדשות 12 אומרת היום (שני) ד"ר דורית ניצן, בכירה בצוות החירום האירופי של ארגון הבריאות העולמי, כי החיסונים נגד קורונה של "פייזר" ומודרנה" יעילים נגד המוטציה בסבירות גבוהה

עם זאת, הבהירה כי כל זמן שהנגיף עודנו קיים ומסתובב, הוא ממשיך להשתנות – וייתכן שנראה שינוי שיהפוך אותו לעמיד בפני החיסונים. בארגון חוששים מתרחיש שבו הנגיף הופך לקטלני יותר.

בארגון הבריאות העולמי טוענים כי המוטציות מצליחות "להתחמק" מחלק מבדיקות המטושים – ושמי שנבדק והוא למעשה חיובי, יוצא שלילי בבדיקה. כתוצאה מכך, יועברו הנחיות חדשות למדינות השונות כבר בימים הקרובים שיורו כיצד יש להימנע ממצב כזה.

בריאיון למהדורה המרכזית, אמר פרופ' גבי ברבש כי החשש היה ששבע מתוך המוטציות החדשות שהתגלו מכוונות נגד חלבון ה"כתר" של נגיף הקורונה – אלא שהחיסון מייצא נוגדנים נגד כל החלבון, וזה אומר הסבירות שהחיסון יעיל נגד המוטציה אכן גבוהה.

לדבריו, אם בכל זאת ייאלצו לעשות התאמות שונות לחיסון כדי לוודא שהוא יעיל נגד המוטציה, ניתן לעשות זאת במהירות על ידי הכנסת הרצף הגנטי החדש למחשב – רצף שכולל את המוטציה – ואחרי שבועיים-שלושה, ניתן לייצר חיסון בפורמט חדש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *