בבית היהודי מפנים עורף לאלי ישי: "תצילו את שס"

בבית היהודי והאיחוד הלאומי הודיעו לאלי ישי סופית שלא ישולב איתם ברשימה, גורם בבית היהודי: "מצפים מתלמידי הרב מאזוז להציל את שס"

בבית היהודי והאיחוד הלאומי הודיעו לאלי ישי סופית שלא ישולב איתם ברשימה, כך מדווח יאיר שרקי בערוץ החדשות. לעת עתה נראה כי אלי ישי ירוץ לבדו כך על פי הוראת הרב מזוז.

גורם בבית היהודי הסביר: ״מתוקף האחריות לגוש, חשוב שהקולות של תלמידי הרב מאזוז ילכו לש"ס שנמצאת קרוב לאחוז החסימה.

"אני לא בוגד באלי ישי", כך אמר היום מרן הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים, במהלך המפגש עם הגר"ד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, שנשלח למעונו בבני ברק כדי לשכנע את הרב להכניס נציג מטעמו לש"ס, רק ששמו לא יהיה "אלי ישי".

ל'אקטואליק' נודע כי במהלך המפגש, תמה הרב מאזוז על שלילתו המוחלטת של אלי ישי מצד ש"ס, כשפניהם מועדות לשלום ושאל: "גם רבין לחץ יד לערפאת כאשר נעשה השלום. למה לא יכולים לעשות שלום גם עם אלי ישי?".

הרב הדגיש כי אף הצעת שלום שאיננה כוללת את אלי ישי בתוכה מטעם ש"ס, אינה קבילה מבחינתו.

כזכור, בשעות האחרונות פרסמנו כי לרב הוצעו כמה שמות שיכהנו מטעמו בש"ס, בהם הרב ישועה מאזוז, אחיינו ומנכ"ל המוסדות של כיסא רחמים.

כעת אנחנו מפרסמים בפרסום ראשון כי כחלק מההצעות שהוצעו במהלך היום ואמש, הוצע לרב כי איש מטעם 'כיסא רחמים' יקבל גם את השליטה במוסדות 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס בתמורה לתמיכה ברשימת ש"ס לכנסת, אולם גם להצעה זו סירב הרב.

ממקורבי הרב מאזוז נמסר כי "לאחר פגישה ארוכה של שעתים, לצערנו לא נמצאה פריצת דרך.

"במהלך הפגישה מרן ראש הישיבה הקשיב בקשב רב לדבריו של רבי דוד, הרב הסכים לוותר על כל דבר, על נציגות, על תפקידים, רק להשיג את המטרה להחזיר את ציבור המסורתיים לחיק התורה. הרב הסביר כי רק תמונה של אחדות אמיתית של אלי ודרעי תחזיר אותם הבית.

"הרב לא הצליח להבין מה ההתנגדות החריפה לאלי ישי גם לא בש"ס, הרי כל מה שהוא עשה, נעשה על דעתי, הוא תמיד ציית לי בכל דבר, וכך גם עם מרן הגר"ע יוסף, איך אפשר לזרוק אדם ישר כזה, רק בגלל יריבות אישית. אני לא יכול לבגוד בו.

"אם גנץ ולפיד יכולים להתאחד, למה שני אנשים שיש להם דעת תורה לא יכולים לשבת על כסא אחד?! במקום לגלות אחריות להסתכל על המצב המסוכן שעומד לפנינו, ולכפות עליהם לשבת יחד, ואם יהיו מתחים יהיה צוות רבני שיפשר בניהם, ויבחן אם מישהו מתנהל שלא כהוגן.

"הרי כולם מסכימים על כך שאיחוד כזה יכול לחזק את ש"ס, אז כיצד אפשר לוותר על טובת הכלל בגלל יריבות אישית.

"הרב הבהיר כי השנים האחרונות לימדו שאי אפשר לסמוך על ההתנהלות. מתווה הכותל שעבר בתחילה בשם המועצת ולאחר מכן התברר שלא על דעתם, ההיעדרות ממתחם התחנה שפרצה פתח לחילולי שבת, ולאחר מכן קיבל שכר על 'הפרישה'.. וכהנה כהנה. לא נוכל לתמוך ולתמוך בזה.

"לצערנו הגאון רבי דוד יוסף העביר את המסר כי אין אפשרות להסכים לכל תפקיד פוליטי. לדברי הרב האחריות מוטלת לפתחם של רבני ש"ס, להבין את גודל השעה, ולכפות את דרעי להתגבר על האגו האישי.

"בשעות הקרובות תצא הודעה על המשך דרכה של תנועת יחד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *