בגלל המוטציות: הממשלה מנסה לקדם איסור יציאה לחו"ל

בדיון בין שרים בממשלה לנציגי המל"ל הוחלט לקדם החלטה שתאסור יציאה לחו"ל לצרכים שאינם חיוניים תוך התניית כניסה מחו"ל לארץ בבדיקה שלילית

בדיון בין שרים בממשלה לנציגי המל"ל הוחלט לקדם החלטה שתאסור יציאה לחו"ל לצרכים שאינם חיוניים תוך התניית כניסה מחו"ל לארץ בבדיקה שלילית.

במהלך דיון החירום בין השרים לנציגי המל"ל הוחלט לקדם את הצעדים הבאים:

• לאסור יציאה לחו"ל פרט לצרכים חיוניים (נידונה האפשרות לפצות את מי שהזמין כבר כרטיס)
• להרחיב את חובת הבידוד במלוניות למדינות נוספות
• להתנות כניסה מחו"ל לישראל בבדיקת קורונה שלילית
• לבצע אכיפה מוגברת על החוזרים מחו"ל שהולכים לבידוד ביתי

הייעוץ המשפטי לממשלה הבהירו כי: "הנושא עלה והתבקש לראשונה רק במהלך השבוע שעבר, ואנו מדגישים כי קיימת דרך משפטית מתאימה להסדיר את הסוגיה, וכך גם נמסר לגורמי המדיניות הנוגעים בדבר".

שר הבריאות אדלשטיין תקף הבוקר בגל"צ, את היועץ המשפטי ואמר כי "הגורמים של היועמ"ש, ושל משרד המשפטים, התנגדו ואמרו שאי אפשר להעביר תקנות שמחייבות ישראלי שחוזר ארצה בבדיקת חובה. עכשיו הבעיות נפתרו, ואנחנו נחייב סוף-סוף בדיקה של כל החוזרים מחו"ל".

שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה אמרה כי "אין ספק שמשרדי הבריאות והתחבורה ביקשו חובת בדיקות בנמל התעופה אשר נמנעה על ידי גורמי הייעוץ המשפטי". עוד טענה כי "לצערנו לאורך כל הדרך גורמי הייעוץ המשפטי אמרו שאין לנו את הסמכות, לחייב את האזרחים לבצע את הבדיקות מה שאילץ אותנו לייצר פתרונות אחרים. אני שמחה שסוף סוף נמצא פתרון משפטי לביצוע הבדיקות, משום שזהו הדבר היחידי שהיה חסר בנוסף להיערכות של נתב"ג על פי התוו הסגול והמעבדה, זאת על מנת לאפשר את מתווה הכניסה והיציאה מהארץ דרך נתב"ג, בצורה מיטבית".

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר אתמול כי "אנחנו ממשיכים להתמודד עם וריאנטים חדשים שנכנסים לארץ דרך שדה התעופה. בסוף השבוע הגיעו 4 מקרים של הווריאנט הדרום-אפריקני מחוזרים מדובאי. יש 20 מקרים של הווריאנט הזה שנבעו מתוך שבע שרשראות הדבקה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *