בגלל הסיקריקים: ילד חרדי נפצע קשה בהפגנה בבר אילן

זעזוע: אלימות הסיקריקים בבר אילן הביאה לפציעת ילד חרדי בכל חלקי גופו. הילד שנחבל בגפו פונה לבית החולים במצב קשה.

זעזוע: אלימות הסיקריקים בבר אילן הביאה לפציעת ילד חרדי בכל חלקי גופו. הילד שנחבל בגפו פונה לבית החולים במצב קשה.

בשכונה מאשימים התושבים את הסיקריקים שגורמים לעיכוב העבודות ברכבת הקלה שתקל על מצוקת התחבורה באיזור. אחד התושבים אומר ל'אקטואליק': "לא ייתכן כי הקיצוניים יפרו לנו פה את השלווה, ואף יפגעו בילדים קטנים שלא חטאו ולא פשעו – ילדים שבסך הכל רצו לחזור הביתה".

בשבועות האחרונים מנסים הסיקריקים להפריע לעבודות הרכבת הקלה באיזור, תוך נקיטת אמצעים אלימים שלא נראו בעבר

העבודות באזור שמבוצעות בהובלת עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות תכנית 'אב לתחבורה' ובביצוע חברת 'מוריה' ייערכו בין צמתי הרחובות ארץ חפץ וחטיבת הראל, ועד לסוף רחוב בר אילן פינת עלי הכהן. העבודות מתבצעות במסגרת תכנית רחבה לשדרוג המערך התחבורתי בירושלים, לקראת הפעלת קו הרכבת הקלה באזור שיתחבר למערך התחבורה החדש לצפון ירושלים ובמקביל לעבודות לשיפור והרחבת נתיבי התחבורה הציבורית.

"מהפכה למען התושבים"

לדברי יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים הרב אליעזר ראוכברגר, מדובר בבשורה אדירה לציבור החרדי. "אנו מחוללים מהפכה תחבורתית בירושלים, כדי לשפר ולשדרג את התחבורה הציבורית לתושבי העיר, והמהפכה הזו תסייע רבות גם לציבור החרדי ולשכונות החרדיות. מדינת ישראל ועירית ירושלים משקיעים מיליארדים כדי לשדרג את התשתיות ולשפר את החיים ויכולת התנועה ממקום למקום של התושבים החרדיים בירושלים. כאשר הפרויקט של הרכבת הקלה יושלם, בירושלים תהיה רשת מסילות ורכבות מקיפה שתאפשר להגיע מכל יעד לכל יעד בעיר ברכבת מהירה, בנוחות, במהירות ובבטיחות".

לדברי סגן ראש העיר ירושלים הרב יוסף דייטש מדובר במהפכה תחבורתית שנעשית בהידברות מלאה ובליווי צמוד של גדולי ישראל. "כל המהלכים שנעשו מתואמים עם גדולי התורה ועם קהילות הקודש שיושבת על ציר בר אילן" אומר הרב דייטש ומבהיר. "בניגוד לרושם שמנסים לייצר כל מיני גורמים, כלל הפעולות נעשו תוך תיאום מלא עם הרבנים והחוגים, כאשר מחשבה רבה הושקעה על מנת שהתכנית תהיה מותאמת לאורח חייו של הציבור החרדי על כל המשתמע מכך".

לדברי הרב דייטש המצב כיום בציר בר אילן הוא על סף הקריסה. "כל ערב שבת ומוצאי שבתות מרכזיות וחגים, על הציר הזה שורר כאוס תחבורתי מוחלט. המקום כבר לא יכול לשאת את הקיבולת של התנועה שמתנקזת אליו. מדובר על עורק תחבורה שעוברים בו קרוב ל-2000 אוטובוסים ביום וברור לכל מי שמעורב בנושא, שהדבר לא יכול להימשך".

"מעבר לזה" מוסיף הרב דייטש "יש גם את נושא זיהום האוויר – סכנת בריאות מיידית לאלפי תושבים שמקיפים את הציר, כאשר אנחנו יודעים היום שהציר המזוהם ביותר בישראל כולה הוא צומת בר אילן. מי יודע כמה ילדים חולי אסטמה זה גרם? כמה אנשים מבוגרים עם קשיי נשימה יש בגלל זה? מי שגר במקום יכול להיווכח כיצד קירות ביתו משחירים בשל זיהום האוויר. המהפכה של הרכבת לא רק תשפר את התנועה על הציר, אלא גם תשפר את בריאות התושבים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. במקרה בררתי את הדברים הילד קיבל מכה ברגל ויש חשש לשבר ותו לא מידי הציבור נקרא להתפלל לרפואת דוד יחזקאל בן ליאור רחל והאשמים הם העיריה שלא תיקנו הביטניות כמו שצריך שהתנדנד אנה ואנה עד שנפל התושבים מבעים הזדהות אם עצם המערכה ולא רוצים את הרכבת אבל מגנים את האלימות משני הצדדים כאדר למשל הוכה אתמול בחור מוגבל בנפשו ונאלץ גשת לטיפול רפואי בשערי צדק וכל הטיעונים בשם הרב דייטש מופרכים לחלוטים כי העומס שיגרום הרכבת לאורך כל האיזור יגרום זיהום אויר פי כמה וכל חברי העיריה התנגדו בשעתו לזה גם שמעתי שהרב דייטש מתנער מפרסומים אלו וכמובן יש לגנות גם מעשה אלימות של הקיצונים כי לא זה דרכינו

    במקרה בררתי את הדברים הילד קיבל מכה ברגל ויש חשש לשבר ותו לא מידי הציבור נקרא להתפלל לרפואת דוד יחזקאל בן ליאור רחל והאשמים הם העיריה שלא תיקנו הביטניות כמו שצריך שהתנדנד אנה ואנה עד שנפל התושבים מבעים הזדהות אם עצם המערכה ולא רוצים את הרכבת אבל מגנים את האלימות משני הצדדים כאדר למשל הוכה אתמול בחור מוגבל בנפשו ונאלץ גשת לטיפול רפואי בשערי צדק וכל הטיעונים בשם הרב דייטש מופרכים לחלוטים כי העומס שיגרום הרכבת לאורך כל האיזור יגרום זיהום אויר פי כמה וכל חברי העיריה התנגדו בשעתו לזה גם שמעתי שהרב דייטש מתנער מפרסומים אלו וכמובן יש לגנות גם מעשה אלימות של הקיצונים כי לא זה דרכינו

    משה |
    הגב