בגלל רון קובי: הגבאים החרדים החרימו את הכנס

הגבאים החרדים נשמעו לקריאתו של הגאב"ד הרב אברהם דוב אוירבך, והחרימו את כנס הגבאים בשל נוכחותו הצפויה של ראש העיר רון קובי

טבריה: הגבאים החרדים נשמעו לקריאתו של הגאב"ד הרב אברהם דוב אוירבך, והחרימו את כנס הגבאים בשל נוכחותו הצפויה של ראש העיר רון קובי, שידוע כמי שהולך ראש בראש עם החרדים.

לכנס הגיעו רק הגבאים מהציונות הדתית, שניאותו להשתתף באירוע שארגנה המעוצה הדתית בטבריה. בעת נאומו של רון קובי יצא רב העיר הרב צבי משה בוחבוט ועזב את האולם.

כזכור, מודעת הזמנה לתושבי טבריה, בה יו"ר המועצה הדתית קורא לכל הגבאים של בתי הכנסת בטבריה לבוא לכנס שיתקיים היום לקראת חג הפסח, הסעירה את העיר, וזאת בשל זהות אחד המשתתפים.

בין המשתתפים בכנס: הרב הראשי של טבריה, הגאון הרב משה צבי בוחבוט, הרב שלמה דידי, יו"ר המועצה הדתית יעקב שטרית, ו…ראש העיר, רון קובי, שעל השתתפותו יצא הקצף.

כעת, גאב"ד העיר טבריה, הגאון הרב אברהם דב אוירבך, הוציא מכתב שבו הוא קורא לכל ציבור בני התורה להחרים את הכנס ולא לבוא.

"כאשר נתפרסם מודעות הקוראות לכנס גבאי בתי כנסת ביום רביעי במלון קיסר ומזמינים לכנס את ראש העירייה רון קובי, יש כאן חילול השם", כותב הרב.

עוד כותב הרב אוירבך: "לזאת אני קורא לכל הגבאים וכן לחברי המועצה וחברי העירייה לא להשתתף בכנס. ולנהוג עם הרשע בהתאם למה שכתוב בהגדה של פסח 'עשה ה' לי ולא לו, אילו היה שם לא היה נגאל'.

ונזכה לחג כשר ושמח ולהיפטר במהרה מן המוקש הזה".

גורמים בטבריה אומרים כי "יו"ר המועצה הדתית היה חייב להזמין את רון קובי, מכיוון שהוא אחראי על התקציבים ואין עניין לריב איתו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *