בגלל שיר: התקרית הדיפלומטית חדשה בין איראן לטורקיה

שר החוץ האיראני זריף הגדיר זאת "הפרה של הריבונות הלאומית האיראנית", מצדו של ארדואן

השיר הזה נקרא "אראז אראז" והוא עומד במוקד של תקרית דיפלומטית חדשה בין איראן לטורקיה והוא מאוד מעצבן לשם המעטה את האיראנים.

מדובר בשיר שהוא מאוד פופולרי מאוד בקרב אזרחי אזרבייג'ן הפרו-טורקיים ומספר על הכיבוש של חבל אזרבייג'ן בידי איראן וניתוקו מ"מדינת האם".

המזרחן מאבו עלי אקספרס מפרסם בדף הפייסבוק שלו כי הרודן הטורקי ארדואן החליט להשמיע אותו במהלך מצעד צבאי שנערך בבאקו, בירת אזרבייג'ן.

ארדואן קרא קטע מתוך השיר "אראס", שמזוהה עם רעיון הפאן-טורקיזם ונקרא על שם הנהר שמהווה את הגבול הטבעי בין אזרבייג'ן לאיראן. הוא ציטט מתוך השיר קטע: "הם הפרידו את נהר אראס ומילאו אותו בסלעים ובעמודים. אני לא אפרד ממך, הם הפרידו בינינו בכוח".

ארדואן התייחס בקטע מתוך השיר לשני המחוזות מערב ומזרח אזרבייג'ן, שנמצאים בגדה הדרומית של הנהר. כל זאת מבלי להזכיר את איראן ישירות, אך בכל זאת הכוונה ברורה. לדעת תומכי הפאן-טורקיזם, הפרידו בין שתי הגדות של הנהר, ומי שהפעילה את ה"כוח" זו איראן.

האיראנים, איך לומר, לא ממש אהבו את העניין. שר החוץ האיראני זריף הגדיר זאת "הפרה של הריבונות הלאומית האיראנית", מצדו של ארדואן. וארודאן, הוא נשאר אותו דבר. מצליח לעצבן את כולם. זו גם אסטרטגיה.

"ההצהרות שלכם מופרכות", הגיב הטורקי צ'בושאולו לזריף האיראני. "ארדואן התכוון בנאומו בבאקו לנגורנו קרבאך ולא הזכיר את איראן, אפילו לא כדבר שמשתמע מן הדברים. הצהרותיכם אינן מקובלות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *