בג"ץ הטיל פצצה: המדינה תכיר בגיורים הרפורמים

שופטי בג"ץ פסקו היום (שני) כי המדינה תכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים שנעשו בישראל ובכך תעניק למתגיירים אזרחות ישראלית מתוקף חוק השבות.

בהחלטתם השופטים  נכתב  כי "הכרעה זו מצומצמת לשאלה האזרחית-ציבורית של הקניית מעמד מכוח חוק השבות ואינה עוסקת בשאלה דתית". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שעמדה בראש ההרכב, כתבה בפסק הדין: "כל עוד לא קבע המחוקק אחרת, אין כל טעם מבורר שלא להכיר כיהודים לעניין חוק השבות במי שהתגיירו, כמו העותרים, בקהילות הלא-אורתודוכסיות הללו בישראל".

העתירה הוגשה לפני כ-15 שנה על ידי כמה עשרות אנשים שהתגיירו גיור רפורמי בארץ, שהזכאות שלהם לקבל אזרחות התבטלה.

יו״ר שס, השר אריה דרעי הגיב: "החלטת בגץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל

סיעת ש"ס בתגובה להחלטת הבג"צ: "החלטת בג"צ להכיר בגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים היא פגיעה אנושה בצביונה היהודי של המדינה והרס מוחלט של הסטטוס קוו בענייני דת ומ

החלטה מקוממת זו פוגעת באחדות העם ומהווה ביטוי נוסף לניתוק החמור של שופטי העליון מרוב העם בישראל, שמאמין במדינה יהודית ורוצה לשמור על היהדות על פי המסורת הנהוגה מזה אלפי שנים.

ש"ס תיזום ותקדם חוק שיבטל החלטה זו ותתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות שתמנע מבג"צ להתערב שוב בנושא זה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *