בג"צ: "ניתן להכניס חמץ לבתי חולים בפסח". דרעי וגפני רותחים

גפני אמר עוד: נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכוח הלא מוגבל שלהם

בית המשפט העליון דן בבקשת הרבנות הראשית לקיים דיון חוזר בשאלה האם תותר הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים – וקבע כי השופטים לא יקיימו דיון נוסף בעתירה נגד האיסור על הכנסת חמץ לבתי חולים.

בג״צ קבע כי ניתן להכניס חמץ לבתי החולים בפסח. את ההחלטה קיבלה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נגד הרבנות הראשית.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב בתגובה קשה לפסיקת בג"צ בעניין חמץ בפסח בבתי החולים. "שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשניה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח. נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל שלהם".

ח״כ אוריאל בוסו על פסיקת החמץ בפסח: ״בג״צ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות מעוותים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות״. רק ש"ס חזקה תחוקק ותשליך את כל ההחלטות הפוגעות ביהדות".

סגן השר אורי מקלב תקף את פסיקת בית המשפט העליון בעניין החמץ בבתי בחולים בפסח: "פסיקת בית המשפט אינה מגיע על רקע חוקתי, אלא מתוך השקפת עולם מנוכרת של השופטים שאינם מייצגים את הרוב בארץ ישראל השומר כשרות בפסח. פסיקה אטומה ומנוכרת זו לא באה לאפשר חופשיות למי שאינו רוצה להקפיד על חמץ בפסח – אלא פוגעת באופן ממשי ברוב ישראל השומרים מחמץ בפסח, ופוגעת באופן המעשי מהחולים המאושפזים בבתי החולים לשמור כשרות בפסח. בית המשפט בפסיקתו זו מייצג את עצמו בלבד."

יו"ר ש"ס השר דרעי בתגובה לקביעת בג"צ כי ניתן להכניס חמץ בפסח לבתי החולים: "לא יעלה על הדעת כי במדינה יהודית, בתי חולים יחוייבו להכניס לתחומם חמץ בפסח. מיד לאחר הבחירות תדרוש סיעת ש"ס בכנסת את קידום הצעת חוק זכויות החולה (תיקון – קביעת הסדרים לקבלת מבקרים) התש"ף – 2020 כפי שהוריתי לח״כ משה ארבל להגיש בכנסת ה-23, אשר מבקשת לשמור על הסטטוס קוו ולהסמיך את מנהלי בתי החולים בנושא זה. שהרי בית חולים המשרת אוכלוסייה יהודית אינו דומה לבית חולים המשרת אוכלוסיות מיעוטים״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *