בדרך לבחירות? בג"צ בדרך לפסילת חלקים בהסכם הקואליציוני

אחרי שדנו אמש במשך שבע שעות באפשרות שנאשם בפלילים ירכיב ממשלה, היום דנים בבית המשפט העליון האם ההסכם הקואליציוני בין המפלגות יכול להתקיים או לא, במהלך הדיון משתמע משופטי בג"צ שככל הנראה יפסלו את הקפאת החקיקה (בעקבות הקורונה), מינוי בכירים והחוק הנורבגי המדלג

הרכב מורחב של 11 שופטי בג"ץ בראשות נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות, דן זיום השני ברציפות בשמונה העתירות שהוגשו נגד האפשרות שנאשם בפלילים ירכיב ממשלה ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. אחרי שאמש דנו במשך שבע שעות סביב כהונת נתניהו, הבוקר הם דנים בעניין ההסכם הקואליציוני.

הדיון היום בהסכם הקואליציוני של נתניהו וגנץ צפוי להיות מותח יותר, כיוון שבו משתתפים גם סיעות האופוזיציה מר"צ ויש עתיד, כאשר העותרים טוענים נגד חוקיותם של סעיפים רבים בהסכם, שלטענתם סותרים מפורשות חוקי יסוד או נוגדים את טובת הציבור. לפי הערכות במערכת הפוליטית, אם תהיה התערבות משפטית של בג"צ שתקבע שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה בשל היותו נאשם בפלילים או שלא תאשר את ההסכם הקואליציוני ישראל תלך ביום רביעי בלילה לבחירות.

עדכון מבג"צ: שופטי העליון מבקשים מהליכוד וכחול לבן להניח את כל ההבהרות להקפאת חקיקה והקפאת מינוי בכירים כפי שכתוב בהסכם הקואליציוני תוך 24 שעות ולכל המאוחר עד יום חמישי, המשמעות היא שלא יהיה אפשר להקפיא את מינוי הבכירים, בדגש על מינוי המפכ"ל.

עוד עולה מהטענות של השופטים ובאי כוחם של המפלגות, שהחוק הנורבגי המדלג לא ישאר בתוקף בהסכם בין המפלגות. כמו כן, ההסכם שלא תהיה חקיקה למעט רוקונה בחצי שנה הראשונה יוטל ככל הנראה בהוראת בג"צ, שכן אין למנוע מהפרלמנטרים לעבוד באותה התקופה.

צפו בדיון מצג"צ:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *