בהדסה נערכים: 25 אלף בדיקות ביום

המעבדות של 'הדסה' יכפילו וישלשו את מספר הבדיקות על מנת לעמוד בקצב
יוזמה לאיתור מתנדבים לבדיקות לאיתור חולי קורונה; בדיקות חום בכניסה למרכז הרפואי
פרופ' זאב רוטשטיין מנכ"ל 'הדסה':אנחנו חייבים להגדיל דרמטית את מספר הבדיקות ל-25,000 ביום'

 

אתמול הודיע המרכז הרפואי 'הדסה' על הכוונה להכפיל ולשלש את בדיקות המעבדה לקורונה על מנת להתמודד עם המשבר שיצרה השבתת המעבדה המרכזית של משרד הבריאות.

לאור פניית הנהלת משרד הבריאות לפרופ' דנה וולף, מנהלת המעבדה לווירולוגיה קלינית בהדסה, התגייסה 'הדסה' כולה, למאמץ להגביר את הבדיקות. למעבדה גויס צוות מתנדבים מקצועי , שיעבדו 3 משמרות ביום כדי להכפיל ואף לשלש את מספר הבדיקות במעבדה, כולל לילות וסופי שבוע. המעבדה מרכזית של משרד הבריאות ביצעה עד לסגירה כ- 480 בדיקות ליום. לצורך כך הוכנס רובוט חדש למעבדה וכמו כן גויסו מכשירי PCR ממעבדות מחקר.

הדסה שבה ופנתה אתמול למשרד הבריאות להרחיב את הסיקור בקרב הציבור ולבצע מינימום 25 אלף בדיקות ביממה. יוזמה זו מצריכה טכנולוגיה מתקדמת, שהדסה מוכנה לקחת על עצמה חלק ניכר מהביצוע אם משרד הבריאות יאשר את התכנית שאותה התווה מנכ"ל 'הדסה'.
במקביל מנכ"ל המרכז הרפואי פרופ' זאב רוטשטיין, ביחד עם שורה של רופאים מ'הדסה' ומחוצה לה פרסמו קול קורא המבקש לאתר מתנדבים רבים ככל האפשר, שיאפשרו הרחבה של בדיקות הקורונה לאלפי בדיקות ביום.

במכתב שפרסמו כתבו בכירי הרופאים: "מדינת ישראל, במלחמה בוירוס הקורונה. מדובר במצב חירום לאומי. הנחת היסוד היא שקצב ההתפשטות של מגפה מסוג זה הנו הנדסי ולכן מהירות תגובה בזיהוי ובידוד אזרחים שנחשפו או נדבקו בוירוס הקורונה, היא בעלת משמעות רבה" עוד נכתב כי "בסופו של יום אנו מעוניינים להאיץ את התהליך הזה באופן משמעותי ביחד עם הנהלת משרד הבריאות, למצב שבו יש יכולת לבצע עשרות אלפי בדיקות ביום".

בד בבד עם המאמץ לגיוס מתנדבים, לאיתור חולי קורונה בקהילה, נכנסו לתוקף נהלי החירום בבית החולים עצמו, על מנת למנוע הידבקות של החולים בקורונה. המאבטחים בכניסה למרכז הרפואי מבצעים בדיקות חום באמצעות מדי חום דיגיטליים המודדים חום מרחוק וללא מגע יד אדם. המאבטחים מבצעים תשאול של הנכנסים על מנת לוודא שאינם מצויים בקבוצת הסיכון להידבקות.
בנוסף הוחלט בעצה אחת עם רב המרכז הרפואי והצוות הרפואי להפסיק לאלתר את כל הפעילות ההתנדבותית שהתקיימה בבית החולים במטרה למנוע כניסה של הקורונה לבית החולים.

רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין: 'חובת ונשמרתם מטילה עלינו חובה כפולה בימים אלו, לדאוג לבריאות של החולים שלא ידבקו חלילה. 'מי שלא חייב להיות בבית החולים שפשוט לא יגיע!".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *