בהלת החצבת בארה"ב: בוטלו לילות סדר משפחתיים

הבוקר פורסם כי ברבע הראשון של 2019 זינק מספר חולי החצבת בעולם פי ארבעה והגיע ליותר מ-112 אלף מקרים. לפי הדיווח, בניו־יורק נוצר משבר בקהילה החרדית שבה החלה ההתפרצות: הורים מחסנים את ילדיהם ללא הסכמת בן הזוג

בהלת החצבת בארה"ב: התפרצות מחלת החצבת בקהילה החרדית בניו־יורק, שהביאה להכרזת מצב חירום רפואי בעיר, גורמת למשבר חריף בקהילה ממש לפני חג הפסח. כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח, לפחות 300 מקרים של ילדים חולי חצבת התגלו עד כה בהתפרצות שמקורה בקהילה בברוקלין. החשש הוא מהמשך ההתפרצות גדל לאחר שאתמול הודיע ארגון הבריאות העולמי שמספר החולים ברחבי העולם גדל פי ארבעה ברבע הראשון של 2019 והגיע ל־112,163 .

לפי הצהרת הארגון, שיעורים גבוהים יותר של המחלה המדבקת מאוד, שיכולה לגרום למוות או לנכות קשה לילדים, נרשמו בכל אזורי העולם: "במהלך החודשים האחרונים נרשמו גם מקרים שבהם חלה עלייה במספר המקרים במדינות שבהן אחוז החיסונים גבוה, ביניהן ארצות־הברית, ישראל, תאילנד ותוניסיה, מאחר שהמחלה התפשטה במהירות בקרב אשכולות של אנשים בלתי מחוסנים".

מאז הכריז ראש העירייה, ביל דה בלאסיו, על מצב החירום בניו־יורק לפני כשבועיים, החלו חלק מההורים לחסן את ילדיהם בניגוד לדעת בן/ת הזוג, קרובי משפחה של ילדים חולים מבטלים ארוחות ליל הסדר משותפות, ובתי ספר מסדרים מחדש את הכיתות ומפרידים בין תלמידים שחוסנו לאלה שלא.

אב אחד, שהזדהה רק בשם "דוד", אמר ל"ניו יורק פוסט" שהוא מסרב לחגוג את הסדר עם משפחתו כי הוא חושש לחשוף את ילדיו הקטנים לילדים הלא מחוסנים של אחיו.

אישה אחרת אמרה שבעלה לחץ עליה לחסן את ילדיהם אחרי שהמשפחה נודתה מהקהילה והילדים נשלחו הביתה מהישיבה: "אפילו אנשים שאין להם ילדים הפסיקו להזמין אותנו. אני יודעת שהם ימשיכו לדרוש שנחסן את הילדים, זה לא ייפסק עם חיסון אחד", אמרה האישה, שהחליטה בכל זאת לחסן את הילדים כדי שיוכלו לחזור לחברה.

דוב לנדא, רופא שמטפל בקהילה בברוקלין, סיפר ל"פוסט" שבדרך כלל גברים מגיעים לחסן את הילדים כשנשותיהם לא בסביבה, אבל לדבריו הוא לא מסכים לעשות זאת אלא אם שני ההורים מסכימים. "לא יהיה מוגזם לומר שיש מלחמת חיסונים בתוך הקהילה החסידית", אמר.

חשש נוסף הוא התגברות של מקרי אנטישמיות, בתקופה שבה יש עלייה חדה בפשעי שנאה בארה"ב.

ד"ר אהרון גלאט, רב מכובד בקהילה האורתודוכסית, כתב בירחון של רבני אמריקה: "מדוע אנחנו חושפים את ילדינו היקרים למחלות קטלניות? איך יכולנו לגרום לכותרות ראשיות כמו 'יהודים אורתודוכסים גורמים למחלות'?".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *