ב'הפלס' מזועזעים מגפני

בראיון לתקשורת הביע חה"כ משה גפני תמיכה במגמה של גיוס חרדים לצבא, ואף הצהיר כי לא תהיה לו כל בעיה באם גם הבן שלו ינקוט בדרך זו * במקביל הישווה את מדינת ישראל וכור ההיתוך הצבאי שלה למצב של הנהגת עם ישראל בימי דוד המלך, הפלס בתגובה: "קשה להאמין עד אנה התדרדרו אותם פוליטיקאים, עד שכבר נראה שכל קשר בינם ובין היהדות החרדית השורשית הוא מקרי בלבד"

עיתון הפלס מפרסם הבוקר ידיעה מחאה על דבריו של יו"ר סיעת 'דגל התורה' חה"כ משה גפני, שהביע תמיכה במגמה של גיוס חרדים לצבא, ואף הביע דעתו כי לא תהיה לו כל בעיה באם הבן שלו ינקוט בדרך זו, כשבמקביל הישווה את מדינת ישראל וכור ההיתוך הצבאי שלה למצב של הנהגת עם ישראל בימי דוד המלך, עפ"ל.

בראיון שנתן השבוע יו"ר ועדת הכספים לעיתונאי מנדי ריזל בתחנת התקשורת 'רדיו דרום', התבקש גפני להגיב על דברים שאמר בכיר במפלגת 'כחול לבן' כי המפלגות החרדיות מייצגות ציבור של חרדים שלא משרתים בצבא ורבים מהם אינם עובדים, ועל כן שאל באיזו זכות באים נציגי יהדות התורה ושולטים בחלק גדול ממשאבי המדינה, באמצעות עמדות כח כמו ראשות ועדת הכספים וכדו'.

חה"כ גפני פתח ואמר, כי הוא דוקא מבקש לעודד את המגמה של 'שילוב חרדים', אלא שהממשלה אינה מסייעת בידו. "יש רבים בציבור החרדי שרוצים לצאת ולעבוד, והמדינה לא עוזרת להם", אמר, "אני לא רואה את הרצון לשלב את החרדים, אני מקווה שבסוף זה יהיה, אבל זה יהיה בגללנו ולא בגללם".

על הטענה כי החרדים לא משרתים בצבא, אמר גפני, כי בני הישיבות "משרתים את עם ישראל בלימוד תורה, ואלה שלא לומדים תורה, גם אם הם חרדים, אז הם משרתים כמו כולם. אנחנו מדברים על זה שבמדינה יהודית כמו שהיה תמיד מאז דוד המלך, יש מי שמשרת בצבא ויש מי שלומד תורה, ואם הוא מפסיק ללמוד תורה, אם הוא לא לומד תורה, אז הוא צריך לשרת רגיל".

בנקודה זו שאל אותו המראיין כיצד היה מתייחס למצב שבו הבן שלו יתגייס לצבא: "מה היית אומר באופן אישי אילו הבן שלך שלומד בישיבה היה אומר 'אני רוצה ללכת להתגייס׳?" – ועל כך השיב חבר הכנסת בשיוויון נפש: “אז הוא היה הולך!".

המראיין שהיה המום מהתשובה, שאל שוב, האם חבר הכנסת מטעם דגה"ת לא היה רואה בכך בעיה שבנו יתגייס לצבא, וגפני השיב בשנית באדישות: "אני לא אראה בזה שום דבר. הוא יעשה את מה שהוא מוצא לנכון. אם הוא לא לומד הוא מתגייס".

רבני הפלג הירושלמי מחו בתוקף על דבריו של גפני, "קשה להאמין עד לאן התדרדרו אותם פוליטיקאים, עד כי כבר נראה שכל קשר בינם ובין היהדות החרדית השורשית הוא מקרי בלבד", אמרו. "הירידה התהומית והמהירה שהתחוללה במהלך הרפורמות של השנים האחרונות הביאה לכך שכל שיגם ושיחם של נציגים מסוג זה נשמע דומה להפליא לדרכם של חוגים פשרניים ודתיים-לאומיים, שהפכו עצמם למייסדי 'גשר' עם החילוניות והציונות הכפרנית, מתוך השתוקקות עמוקה לקדם כל תהליך של התחברות עם מסיתים ומדיחים פורקי עול תורה ומצוות".

בהפלס הזכירו כי בענין זה הוזכר, כי רבנו הגדול מרן הגרא"מ שך זצוק"ל הביע לפני למעלה מעשרים שנה בדם לבו את הוראתו הנחרצת בענין חובתו של כל אב לשמור כי בנו לא יילך לצבא, וכי יש למסור את הנפש על כך. בחודש אייר תשנ"ח אמר מרן זי"ע ממיטת חוליו ועל אף חולשתו הרבה: "רבותי, תדעו שאיסור גמור ללכת לצבא – וצריך למסור הנפש על זה. כל אבא צריך לשמור ולהשגיח על ילדיו, כי איסור גמור לשלוח את בניו לצבא. תפרסמו בשמי ובשם כולם שאסור לשלוח הילדים לצבא – ואין להרשות להם לקחת. אין לי כוח לדבר יותר, ותפרסמו בשמי בכל מקום".

הוראה זו פורסמה בשעתו ע"פ הנחייתו של מרן זיע"א, כאשר אליו מצטרפים כל גדולי התורה במכתביהם, והדברים פורסמו בכל רחבי העולם היהודי.

על כך הוסיפו אתמול רבנים ומחנכים בציבור החרדי של הפלג: "היהדות החרדית נמצאת בעיצומה של מלחמת קיום מול כל המנגנון הממשלתי שהוקם בשנים האחרונות לצורך ציד נפשות לבסיסי השמד של כור ההיתוך הרוחני. מורי הוראה ורבני קהילות חשים בסכנה ומעוררים ללא הרף את צאן מרעיתם שכל אב ואם צריכים לחוש חרדה עמוקה מפני מצב שבו יבואו 'גייסים' שונים ומשונים וישכנעו ח"ו את בנם להתגייס לצבא – וכאן עומד לו ח"כ המגדיר עצמו כחרדי, ומכריז באדישות כי אין לו כל בעיה אם הבן שלו יתגייס לצבא".

"הנוער החרדי שומע את הדברים, ומול אמירות מחפירות שכאלה, מה יעשה הבן ולא יחטא? – כיצד נסביר לנציגי השלטון כי מבחינתנו הגיוס לצבא הוא הרס רוחני ובבחינת יהרג ובל יעבור, והיאך נשכנע הורים חרדיים תמימים בפריפריה וכדו', כי באם יאפשרו לבנם ללכת שבי אחר גייסים למיניהם, יגזרו עליו בכך כליה רוחנית לנצח – כאשר מפי אותו פוליטיקאי הם שומעים שאינו רואה בכך כל בעיה מבחינתו. זו שערוריה חסרת תקדים שחושפת לנגד עינינו את ההתדרדרות המהירה של הנציגות הפוליטית החרדית", אמרו.

יש להתייחס בחומרה מיוחדת, הוסיפו, לדברי הבלע המקוממים בהם הישווה חה"כ גפני את מדינת ישראל וכור ההיתוך הצבאי שלה למצב של הנהגת עם ישראל בימי דוד המלך, עפ"ל.

"יהודי חרדי לא היה מוציא מפיו אמירה מזעזעת כזו אשר עורכת השוואה בין עם ישראל ברום תפארתו הרוחנית וראשונים כמלאכים, לבין מדינת ישראל שביסוד קיומה טמונה השאיפה לעקור תורה ולהפוך את עם ישראל לעם ככל הגויים, ואשר בסיסי הצבא שלה הוקמו לצורך מימוש שאיפה זו בתור 'כור היתוך' הרסני שעליו נאמר 'כל באיה לא ישובון עוד'. הדברים מקוממים ומחרידים ביותר".

"אמירות מצמררות מסוג זה נשמעו בעבר ע"י אנשי הציונות הדתית, כאשר כיום גם בקרב חוגים דתיים-לאומיים, שהחלו להכיר בהידרדרות התהומית של השלטון החילוני ובסיסי הצבא, כבר נזהרים רבים ממישוואות נוראות מסוג זה, ורק הדוברים הירודים של אותם חוגים עדיין סוגדים בצורה כזו למדינה הכפרנית".

"כואב הלב לראות כי אנשי המפלגות המתיימרים לייצג את הציבור החרדי החלו להתבטא כאחרוני 'המזרחיסטים' מן העבר, עד כי חברי הכנסת הללו הפכו עצמם לשופרי התעמולה הלאומית ומקלסים את המדינה וזרועותיה ההרסניות בדברי בלע מסוג זה", סיימו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *