בהשתתפות נתניהו ודרעי: עשרות אלפים בהפגנת הימין: "חמץ בפסח? לכו הביתה". צפו

מפגן כוח: עשרות אלפים הפגינו בהפגנת הימין, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "באנו לכאן כדי לומר לממשלה החלשה והמסוכנת הזאת רק דבר אחד: לכו הביתה!

עשרות אלפי מפגינים מכל הארץ הגיעו להפגנת הימין בירושלים, זהו מפגן כוח הראשון מסוגו של הימין מאז הקמת הממשלה הנוכחית.

במהלך ההפגנה קראו המפגינים לבנט להתפטר, ודרשו מחברי הימין שבקואליציה לנטוש את הספינה התובעת ולחזור הבייתה כפי שעשתה מוקדם יותר היום יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להפגנה, דבר שלא עשה מאז 2015 קרא לממשלה ללכת הביתה: "באנו לכאן הערב כדי לומר לממשלה החלשה והמסוכנת הזאת רק דבר אחד: לכו הביתה! לכו הביתה – כי אתם פוגעים בזהות היהודית של המדינה.
לכו הביתה – כי אתם פוגעים בפרנסה, לכו הביתה – כי אתם מייבשים את יהודה ושומרון, לכו הביתה – כי אתם חלשים: חלשים מול איראן. חלשים מול הטרור, כשהטרור מריח חולשה- הוא מרים ראש. וכשהוא נתקל בעוצמה – הוא מרכין ראש. לא במקרה העשור האחרון שבו אנחנו הובלנו את המדינה זה היה העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות ישראל – עם הכי פחות נפגעים"

יושב ראש סיעת ש"ס אריה דרעי אמר בהפגנה כי הזהות היהודית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה איומה "על זה אנחנו מוסרים נפש ונלחמים, אנחנו ממש מחוייבים. מי מילל ומי פילל ששר בריאות יהודי ירדוף את בתי החולים כדי להכניס חמץ בפסח. מי מילל ומי פילל שבמדינה יהודית שרת התחבורה תסגור את הכרמלית בחיפה עד שהיא תיסע בשבת. מי מילל ומי פילל שיו"ר הכנסת של כנסת ישראל יסע ביחד עם רביי רפורמי כדי לחזק את הקהילות הרפורמיות בארה"ב. הכותל המערבי שריד בית מקדשנו הקדוש רוצים לבוא ולחלן אותו ולהפוך אותו למקום לא קדוש על זה אנחנו נמצאים כאן. הדבר היחידי שמאחד אותם זה המלחמה ביהדות ובדת, בשבת, בגיור, ברבנות ובכשרות. בכל דבר שקשור ליהדות"

יו"ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר: הממשלה הזאת שייכת להיסטוריה, הממשלה הרעה הזאת מאחורינו. אתם העומדים כאן, הציבור הציוני הלאומי אתם רוב העם. יש רוב לימין בעם, יש רוב לימין בכנסת ויש רוב להקים ממשלה ימנית כבר היום. הגיע הזמן שכל החברים שנבחרו בקולות הימין ישובו הביתה ויחד נבנה ממשלה טובה לישראל, יחד ננצח".

חבר הכנסת אבי מעוז אמר: "מדינת ישראל נמצאת בסכנה קיומית בגלל הממשלה הרעה הזאת, שמנסה בכל כוחה להרוס הכל מבפנים. הניסיון להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית, למדינת כל אזרחיה זו חתירה תחת קיומנו הלאומי"
מעוז הוסיף כי "בלי ערכי היהדות במדינה, אין לנו זכות קיום לאומית, ולא תהיה לנו יכולת קיום לאומית. מוטלת עלינו האחריות והחובה לשמור על קדושת המדינה, קדושת ישראל, וקדושת תורתנו הקדושה מכל ניסיון הרס.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "עם ישראל עומד כיום בפני איומים גדולים תחת הממשלה הנוכחית. המחנה הלאומי מתעורר! ביחד עם הציבור היקר, האכפתיות, ההשקעה, לזעוק ולדרוש שינוי – הם שמביאים את התקופה החדשה הזו ונקים באמת מדיניות ימין, אמונית ולאומית. ממשלה שמפקירה את בטחון תושבי יו"ש מתוך "הכלה" רק מתדלקת את הפורעים נגדנו. בכירים בממשלה מצטרפים לקמפיין שטנה אנטישמי כאילו המתנחלים טרוריסטים. הזהרנו שהממשלה הזאת מביאה להקמת מדינה פלסטינית, הזהרנו שההפקרות הביטחונית תגרום לטרור להתרחב – לצערנו לא טעינו."

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר: "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? הלילה הזה כולו אהבת הארץ, הלילה הזה כולו עמידה איתנה אל מול האויב ששוב מרים ראש. האויב מרים ראש אל מול חולשה, אל מול הפקרות, אותה הפקרות שהפקירה את ערכי ישראל מפקירה גם את ערי ישראל, את אזרחי ישראל ואת יישובי ישראל, שר הביטחון, שמעת את זה? ראש הממשלה, שמעת את זה? תגיד לנו איפה לבנות, תגיד לנו מתי לבנות, תגיד לנו מתי ואיפה מותר ליהודי להתיישב, תספק לנו חשמל במנות."
בדבריו, התייחס נאמן בביטול לתוכנית להכשיר כפרים ערביים ביו"ש בתמורה לחשמל להתיישבות הצעירה. "חשמל תמורת אדמה? הגיע הזמן לשים לזה סוף. הלילה הזה שמים לזה סוף."

שי אלון ראש מועצת בית אל אמר: "זוהי ממשלה שהכל מתנהל בה הפוך, הכל מעוות. ממשלה שתיקונה הוא בנפילתה בלבד. חשוב לי לומר – ראש הממשלה לא מייצג את הימין. הקמת הממשלה הרעה הזאת מעמידה בסכנה את הקשר ההיסטורי בין הציבור המסורתי והציבור הדתי לאומי במדינת ישראל. ועל כן חשוב לי לומר: כולנו הנגב, כולנו הגליל, כולנו לוד, כולנו יהודה ושומרון, כולנו עם ישראל".

תא"ל אמיר אביבי מנכ"ל תנועת הבטחוניסטים אמר "בעת זו, אזרחי ישראל שואפים לדבר בלבד שהינה החזרת הביטחון והשקט. בתקופה מאתגרת בה עומדים לפנינו אתגרים אסטרטגיים מרובים – במרחב הפלסטיני, בזירת ביטחון הפנים בקרב ערבי ישראל, חמאס ברצועת עזה והליכה לקראת הסכם גרעין מחודש. במציאות זו, האמירה ברורה – הצורך לשינוי. אנו קוראים לגורמים הציוניים להקמת ממשלה ציונית חזקה ולאומית שתשים את ביטחון ישראל בראש סדרי העדיפויות, באמצעות חיזוק כוחות מג״ב, צה״ל והמשטרה מתוך הבנת גודל השעה"

הרצל חג'ג', אביה של סגן שיר חג'ג' שנרצחה בפיגוע בטיילת ארמון הנציב לפני כחמש שנים דיבר מטעם פורום בוחרים בחיים אמר: "בנט זרק את הערכים שלו את הכבוד שלו וביזה את הכבוד של הילדים שלנו שנרצחו, שמנו לבנט קו אדום ואנחנו נשים לכל ממשלה שתשתף פעולה עם תומכי טרור קו אדום, אנחנו רוצים ממשלת ימין אמיתית, לא ייתכן שיהודים נרצחים ברחובות"

המארגנים אומרים כי מדובר במפגן כוח עצום וכי הם מרוצים מהתוצאה "אלפים אלפים אלפים מכל הארץ, מכל שכבות האוכלוסייה, דתיים וחילוניים, עם בקשה אחת – החלפת ממשלת בנט-עבאס, החלפת הממשלה הרעה הזו, אנחנו ממשיכים במאבק הזה עד להפלת הממשלה, לא נשקוט ולא ננוח, בנט וחבריו יראו אותנו בכל צומת, בכל רחוב, בכל עיר בישראל"

הפגנת הימין התקיימה על רקע גל הטרור הרצחני השוטף את כל הארץ בימים האחרונים וכבר גבה את חייהם של 11 אזרחים חפים מפשע, ולאחר שורה של הקלות ביטחוניות לפלסטינים לצד הקפאת הבניה ליהודים בשטחי יהודה ושומרון.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *