בוגרי ישיבת רש"י זועמים על התחקיר נגד הרב מילצקי

ביום שישי פורסמה כתבה בהארץ נגד ישיבת רש"י הנחשבת לאחת הישיבות הטובות לטיפול בנוער נושר. מעדויות של עשרות בוגרים לכתב אהרן רבינוביץ עולה כי בישיבה יש שיטת חינוך שנויה במחלוקת של ראש הישיבה, הרב חיים (חייקל) מילצקי: עידוד תגרות ואלימות, והשפלות. תומכיו: שיטת חינוך לגיטימית

ביום שישי פורסמה כתבה בהארץ נגד ישיבת רש"י הנחשבת לאחת הישיבות הטובות בטיפול בנוער נושר. מעדויות של עשרות בוגרים לכתב אהרן רבינוביץ עולה כי בישיבה יש שיטת חינוך שנויה במחלוקת של ראש הישיבה, הרב חיים (חייקל) מילצקי: עידוד תגרות ואלימות, והשפלות. תומכיו: שיטת חינוך לגיטימית. הכל מכוונה טובה. בכתבה נכתב כי בחור שמגיע לישיבה מתקבל בתגרת המונית, כן נכתב כי בחורים שרוצים לצפות בתכנים לא ראויים צריכים לעדכן את ראש הישיבה שמסכים לכך, אך רק בתנאי שהם יספרו לו מראש.

ישראל פרנקל בוגר ישיבת רש"י כתב בטוויטר: "מי שלא מכיר את הישיבה את "שיטת רשי" יחשוב שזה כמו שכתבו אותה בכתבה אבל החינוך הוא הרבה מעבר, מי שמבין בנוער נושר/בסיכון זה הרב מילצקי מי שיש לו את הכי הרבה קבלות על תלמידים שהוא הציל זה הרבה מילצקי ולא אהרון רבינוביץ.

הכתב אבי רבינא ציייץ בטוויטר: "מדובר בקבוצת בוגרים שרוצים לנקום בישיבה. מכיר את ישיבת רש"י לפני ולפנים. אמרו הולך להתפוצץ "תחקיר" על הישיבה. זו השיטה שהוכיחה את עצמה והצילה אלפים מאבדון. צאו לשטח תראו את בוגרי רש"י, חלקם עולים בערכיותם עשרות מונים על בוגרי ישיבות מובילות. היא מתפקדת כמו צבא, עם חוקים משלה, יש עונשים, ויש תמריצים – זר לא תמיד יבין.

אפי סקקובסקי, ממערכוני "ברדק", בוגר הישיבה כתב בפייסבוק, "אחד הסיפורים ש"גדלתי" עליהם בישיבה הם על אחד מאדמורי סאטמר (לא זוכר בדיוק מי) ששאל את חסידיו מי יקרה אם הוא יורה לכם להשתתף ולהצביע בבחירות, ענו החסידים ברור שנצביע, ענה להם האדמור, שוטים, תגידו שהרבה שלכם השתגע ואל תשתתפו בבחירות. ככה גדלנו, אני וארבעת אחי שלמדו ביחד איתי בישיבת רש"י, חונכנו שאם יהיה משהו מעוות/ לא תקין ישר לזעוק ולשאול מה לא בסדר.

הוא ממשיך: "תאמת שאני כותב עכשיו, ליבי שבור וכואב, ודמעות בעיניי, פגעו בי, פגעו במקום שגדלתי בו, במקום שכיוון ועיצב את מה שאני היום.פגעו באדם קדוש שנתן ונותן את כל כולו בשבילי פגעו באשתו, במשפחתו, ובמאות בוגרים שרק עכשיו שאני רואה את התגובות אני מבין כמה הם באמת מעריכים את הרב ואת מה שעשה בעבורם."

הכי חכם היה בעבורי לא לכתוב כלום ולא להגיב.. מה אני צריך להיכנס לפינה הזאת, הרי זה ברור הסיפור הזה יחלוף מן העולם כלא היה,,,
אבל הרגשתי שאני חייב! למחות ולזעוק על העוול שנעשה כאן. עשו כתבה ועיוותו את המציאות בצורה שהאמת לפעמים גם קצת מצחיקה אתן לכם דוגמא איך אפשר לצייר סיפור שישמע לא טוב;
ב' ממשיך בעדותו ומספר; ואז המפקד צעק מי משוגע, וכולם צעקו אני משוגע, וזו היתה השפלה נוראית הרגשתי שאני רוצה להיקבר, אח"כ המפקד הגיע אלי וצעק אפס לא יצא ממך כלום, והחיילים האחרים צחקו בקול, בלילה מרחו עלי משחה…

לדבריו, "בישיבת רש"י עברו ויעברו מאות בחורים במצבים שונים שלא לכולם מתאימה באמת האווירה שם, אבל כל העניין הוא איך מציגים עובדות ואיך מתארים מציאת. ובאו לי לא תספרו מה היה באמת בישיבה, אני למדתי שם 8 שנים ועוד הרבה לפני שלמדתי שם, אחי למד שם ובגיל 10 שהתייתמתי מאמא, אחרי שהיית חולה במשך 3 שנים, הרב והרבנית הצדיקים דאגו לכל מחסורי, אוכל, בגדים, ועוד.עוד אספר לכם דבר שלא רבים יודעים אבל במשך שנתיים הייתי חולה במחלה כל שהיא (שגרמת לבלט בעיינים וכו') והייתי מרותק למיטה בדירה בחולי משבר ודיכאון, על החולשה ועל השינוי במראה החיצוני, ומי ששילם למיטב המטפלים שיעזרו לי, מי ששלח לי אוכל לדירה כן אפילו ביום כיפור, זה הרב והרבנית..

הוא מסכם: "כל חיי אהיה אסיר תודה, נכון לא בעיוורות כמו שניסו לצייר אותי, אבל באמונה גדולה שעכשיו התחזקה."

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הרב מילצקי ואשתו אנשים מורמים מעם

    אנשים צדיקים , בעלי חסד ברמה שאין בנמצא !!!

    גיילי |
    הגב
  2. על מה הזעם? זאת האמת והרבה יותר מכך

    ישנם סיפורים רבים וקשים על "הרב" גם בפן המיני… על מה הזעם?
    בחורים ואברכים שמלקקים לרב כדי לקבל כסף וביטחוןו עצמי….

    מכיר מקרוב. האמת כואבת |
    הגב
  3. אין ולא יהיה על הרב מילצקי ! אם כבר אתם מנסים לצייר תצמכם כצדיקים אז תבדקו מדוע נערות מקבלות מכות בשוט ולא ארחיב.

    אין על הרב מילצקי בעולם כולו

    יודעת מה הרב מילצקי שווה |
    הגב
    • בני צוובנר

      זכיתי לדבר בישיבת רשי שנים וממשיך זה זכות שלי הרב מילצקי הצדיק

      בני צוובנר |
      הגב