בוועדת הבחירות מבקשים תוספת של 70 מיליון שקלים לעומת הבחירות הקודמות

" קיימת סכנה ממשית ליכולתה של ועדת הבחירות לקיים את הבחירות הקרובות בצורה ראויה ומסודרת"

ח"כים מכל הסיעות חתמו על הצעת החוק שתמנע את פיטורי עובדי ועדת הבחירות. בוועדה גם מבקשים תוספת של 70 מיליון שקלים לעומת הבחירות הקודמות. כך מפרסם הבוקר (ד') לראשונה, כתב הכנסת של 'ישראל היום'-גדעון אלון

הכנסת החלה אמש בהליכי חקיקה מזורזים של חוקי הבחירות כדי להבטיח שהבחירות לכנסת ה־22 יתקיימו ללא תקלות ושיבושים.

קבוצת ח"כים מכל הסיעות בכנסת בראשותו של ח"כ דוד ביטן (הליכוד) חתמו על הצעת חוק, שנועדה לאפשר לוועדת הבחירות להתמודד עם קשיים מנהליים ולוגיסטיים שונים. היוזמה לחקיקת החוק היא של מנכ"ל ועדת הבחירות עו"ד אורלי עדס, שנתקלת בקשיים בגיוס עובדים חיוניים לוועדת הבחירות המרכזית ול־19 הוועדות האזוריות, משום שמקומות עבודתם הקבועה מסרבים לאפשר להם חופשה ללא תשלום בשל הזמן הקצר שחלף מאז מערכת הבחירות לכנסת ה־21.

גורמים בוועדת הבחירות אמרו:
"אם החוק הזה לא יאושר לאלתר, קיימת סכנה ממשית ליכולתה של ועדת הבחירות לקיים את הבחירות הקרובות בצורה ראויה ומסודרת".

גורמים בוועדת הבחירות ציינו כי הם נדרשים ל־900-800 עובדים במשך שלושת החודשים שלפני הבחירות. בגלל הקושי של אותם עובדים להשתרר מעבודתם, מוצע לקבוע בחוק כי "רשויות ציבוריות לא יורשו למנוע מעובד שלהן שמבקש להיות מועסק בוועדת הבחירות, לבצע את העבודה".

כדי לתמרץ מועסקים בוועדת הבחירות, הוצע להכניס שינוי בחוק שלפיו יו"ר ועדת הבחירות יורשה להגדיל את שכרם של כל המועסקים בוועדת הבחירות בשיעור של 35% מהשכר שנקבע להם בבחירות לכנסת ה־21. היום תתכנס ועדת הכספים כדי לאשר את תקציב ועדת הבחירות לכנסת ה־22. הוועדה מבקשת להגדיל את התקציב ב־25% לעומת הבחירות הקודמות. מדובר בתוספת של כ־70 מיליון שקלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *