בוינט שכחו לספר לגולשים – גם בערים החילוניות: מאות חולי קורונה מידי שבוע

אתר וינט הציג בכותרת הראשית את מפת הנדבקים בהם מככבים הערים החרדיות והיישובים הערבים, אלא שבדיקה של המפה המליאה מגלה מאות חולים בכל עיר חילונית

המרכז לידע הלאומי למערכה בקורונה מפרסמת מדי יום רשימת מוקדי הסיכון. לאחר תקופה ארוכה שהערים החרדיות היו בתחתית הרשימה, הם חזרו אליה בשבועות האחרונים. אתר וינט הציג בכותרת הראשית את מפת הנדבקים בהם מככבים הערים החרדיות והיישובים הערבים, בני ברק נמצאת היום (ה') בראש הרשימה עם 1,069 נדבקים, כמעט כל בדיקה חמישית היא חיובית.

בצמרת רשימת מוקדי הסיכון מככבים גם קלנסווה עם 118 נדבקים בשבוע, 15% בדיקות חיוביות, ביתר עילית 182 נדבקים, 25%, אלעד עם 82 נדבקים, 22%, בית שמש (431 נדבקים, 22%) ועין מאהל (47 נדבקים בשבוע, 16% בדיקות חיוביות). המשותף לכל היישובים הללו: מפלגה חרדית או ערבית זכתה בהן במרב הקולות בבחירות האחרונות.
1,843 נדבקים בשבוע בירושלים

בוינט הציגו את המפה וקבעו כי גם בבני ברק, בביתר עילית ובאלעד יותר מ-85% בבחירות 2020 הצביעו ליהדות התורה או לש"ס כמו גם מודיעין עילית ויבניאל.

בוינט הציגו גם את תל אביב היא היחידה מבין מוקדי הסיכון העיקריים שבה אחוז הבדיקות החיוביות נמוך מ-10%, בעיר נדבקו 484 איש בשבעת הימים האחרונים.

הגרמנים לא היו כותבים את זה יותר טוב – ציולמסך מתוך וינט

ההסבר לשיעור התחלואה הגבוה ביישובים החרדיים והערביים הוא הצפיפות הרבה בבתים באותם יישובים, וגם העובדה כי המתפללים החרדים והערבים מתקהלים בבתי התפילה, ולכן ראשי הערים החרדיות פועלים להוציא את החולים למלוניות.

מה שבוינט שכחו לכתוב זה שהגל השני החל בכלל בגימנסיה העברית בירושלים, ורוב החרדים עטו מסיכות בתקופה שבתל אביב יצאו למסיבות הדבקה, כמו כן שכחו להזכיר לגולשים את העובדה כי מרבית התל אביבים מסרבים לעשות בדיקות, ונתון נוסף המלמד על גידול באחוז החולים בראשון, בת ים, רעננה, פתח תקווה, ערים חילוניות מבוהקות אמנם לא כמו באיזורים החרדים, אך בערים החילונים יש מאות נדבקים מיד שבוע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *