בולסונרו גרם למוות המוני בברזיל – ד"ר דרור מנור

טענות רציניות של ועדת חקירה של הקונגרס בברזיל: הנשיא בולסונרו גרם למוות המוני ולפשעים נגד האנושות בעיסוקו הכושל במגפת הקורונה. יש עוד 69 איש כולל 3 מילדיו שאמורים להיות מואשמים גם בפשעים אלה. מדובר בנושא חשוב שמדובר על רבות בברזיל, למרות שהנשיא מתעלם ממנו. אם הקונגרס יאשר זאת אז יוגשו כתבי אישום נגד כל האנשים המעורבים בנושא החמור הזה

ידוע לכל כי נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו טיפל באופן כושל ומזלזל בהתפשטות נגיף הקורונה ברחבי ברזיל, מה שהוביל למותם של אזרחים רבים. בעקבות זאת, ועדה של הקונגרס ממליצה להעמיד את נשיא המדינה לדין בגין רצח, וכן לעצור אותו עד תום ההליכים. לטענת הוועדה, בולסונרו אחראי למותם של 300 אלף אזרחים מפרוץ המגפה הארורה ועד היום. אין ספק כי מדובר בהמלצות חמורות ביותר המשקפות את התנהגותו הבלתי אחראית של הנשיא.

לקראת סופו של חודש אוקטובר החליטה ועדה של הקונגרס בברזיל להמליץ על הגשת כתב אישום חמור נגד הנשיא בולסונרו בגין רציחתם של המוני אזרחים ברחבי המדינה. זאת בעקבות טיפולו הכושל במגפת הקורונה. הזלזול הרב של הנשיא בא לידי ביטוי באמירות קשות שאמר לציבור, כמו לדוגמא שהקורונה היא "שפעת קלה". בולסונרו אף השמיץ את מדיניות הסגרים במדינה וטען כי הדבר עלול להוביל להתמוטטות כלכלית של המדינה.

לפי מסקנותיה של הוועדה נשיא ברזיל הוביל את המדינה ביודעין למוות המוני של מאות אלפי אזרחים בניסיון להגיע למצב של חסינות עדר. זאת תוך שהוא מתנגד לחבישת מסכות ולמתן חיסונים לתושבים. ברור לכל כי נקיטת צעדים שכאלה הייתה יכולה להציל את חייהם של אזרחים רבים שהשתוקקו לעזרה ממערכת הבריאות המקומית.

יש לציין כי חלק ממסקנותיה של הוועדה נחשפו לקראת סוף חודש אוקטובר בעיתון האמריקאי הידוע "הניו יורק טיימס" עוד לפני שהוועדה פרסמה את ממצאיה. חברי הוועדה ממליצים להגיש כתבי אישום נגד 69 אנשים נוספים, ביניהם שלושה מילדיו של הנשיא בולסונרו, וכן אנשים ששימשו ומשמשים בתפקידים שונים תחתיו בממשלה. בין סעיפי האישום שעליהם ממליצים חברי הוועדה: "פשעים נגד האנושות". פרסום הממצאים החמורים עורר הדים רבים ברחבי העולם, ובמיוחד במדינות המערב ובראשן ארה"ב.

לפי הדו"ח המפורט, הכולל כ- 1,200 עמודים, הנשיא בולסונרו אחראי למותם של כ- 300 אלף אזרחים ברחבי ברזיל. מחברי הדו"ח מדגישים את חומרת מעשיו של הנשיא, וממליצים אפילו לעצור אותו. הסנטור שחיבר את הדו"ח אמר לעיתון "הניו יורק טיימס" כי מקרי מוות רבים כתוצאה מהקורונה יכלו להימנע. חשוב להדגיש כי עד כה מתו מהקורונה ברחבי המדינה כחצי מיליון בני אדם.

הנשיא בולסונרו החליט בינתיים שלא להגיב לפרסום על הממצאים החמורים נגדו. אולם במפגש שנערך בסוף החודש שעבר הוא שאל בזלזול במהלך מפגש עם תומכיו, אם הם שמעו שהוא הואשם ברצח. לאזרחי ברזיל ברור כי בולסונרו ממשיך במדיניות המזלזלת והחצופה שלו כלפי התפשטות נגיף הקורונה ברחבי המדינה. אם הדו"ח החמור של הוועדה יאושר בקונגרס הברזילאי הוא יועבר לתובע הכללי, אשר יידרש להחליט אם להגיש כתבי אישום נגד הנשיא ועוד עשרות אנשים נוספים שכיהנו תחתיו בממשלה.

אין ספק כי מדובר בדו"ח חמור ביותר, וברור לכל כי יש אמת בטענותיהם של חברי הוועדה. במדינות המערב ברור שעל בולסונרו ואנשיו להיענש קשות על העוול הנורא שהם גרמו לעם הברזילאי. ההתנהלות החצופה והמזלזלת שלהם, אפילו כלפי אמצעי התקשורת במדינה שפעלו כדי להציל אזרחים רבים, היא פשוט בלתי נתפסת. ברור כי עליהם להישפט ולשלם מחיר יקר על הנזק העצום שהם גרמו לאזרחים התמימים והמסכנים שרק רצו להמשיך לחיות. בתקופה הקרובה יהיה צריך לעקוב כיצד הקונגרס הברזילאי יפעל, והאם בולסונרו ואנשיו אכן יועמדו לדין על פשעיהם החמורים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *