"בוקר גדול": יוצרת הסדרה על משמרת הצניעות בשובו בנים

אחרי מעצרם של 3 חסידי ברלנד, אמרה הבוקר (ראשון) ל-N12: "זה בוקר גדול, כשאתה עיתונאי חוקר שעובד על פרשה במשך כמה שנים – זה הדבר שאתה הכי מייחל לו".

העיתונאית שני חזיזה, היא יוצרת מיני-סדרה תיעודית בשם "רב הנסתר" המגולל את סיפורה של קהילת "שובו בנים" של הרב ברלנד, היום אחרי מעצרם של 3 חסידי ברלנד, אמרה הבוקר (ראשון) ל-N12: "זה בוקר גדול, כשאתה עיתונאי חוקר שעובד על פרשה במשך כמה שנים – זה הדבר שאתה הכי מייחל לו".

צפו בסדרה

המשטרה עצרה 2 גברים ואישה בשנות ה-60 לחייהם בחשד למעורבות ברצח אברהם אדרי ז"ל בשנת 1990 והיעדרותו של ניסים שטרית בשנת 1986, במסגרת חברותם במשמרות הצניעות של קהילת שובו בנים.

"אני יודעת על זה כבר מהבוקר, זה בוקר גדול. אני מאוד מאוד שמחה", אמרה חזיזה. "אתה מצביע על אנשים ופתאום זה הופך לחקירה ולמעצרים. אנחנו מאוד אופטימיים הבוקר. מקווים מאוד שהחקירה הזאת תסתיים ויהיו ממצאים". שנות ה-80 וה-90 משמרות הצניעות בירושלים היו משהו רווח. העדויות שההבאנו והממצאים מובילים לכך שמי שעומד מאחורי שני המקרים זו משמרת הצניעות מקהילת החסידים 'שובו בנים'", אמרה.

"אחרי שידור הסדרה, בימ"ר ירושלים ביקשו עזרה והבאנו להם את כל החומרים. עשינו כל מה שאנחנו יכולים", סיפרה חזיזה "כל מה שלא פוגע במקורות ובעבודה העיתונאית העתידית – עבר אליהם".

לקראת סיום הסדרה נעלם הטלפון הנייד של חזיזה. "אני עד היום לא יכולה להגיד לך אם איבדתי אותו או שהוא נגנב", היא מספרת. "אחרי שלא מצאתי אותו, הפעלתי את השירות שמאפשר לאתר את מיקום הטלפון – הוא היה בבני ברק. זה הדליק אצלי נורות אדומות".

"למרות שאמרתי שיש בו חומרים רגישים שקשורים לפרשיית רצח". אחרי כמה חודשים קיבלה חזיזה טלפון שבו התבשרה שהאבידה נמצאה. "המשטרה אמרה שתחזיר לי אותו. אחרי זמן מה דרשתי לקבל אותו. התקשר אליי חוקר ימ"ר ירושלים ואמר שהטלפון אצלו: 'אבל אנחנו רוצים שתחתמי על צו שמאפשר לנו לפרוץ אותו'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *