בושה ובכיה לדורות / ינקלביץ צריכה לפרוש

הרב ירחמיאל ברזל בטור נוקב על חברת הכנסת החרדית הראשונה: שעות לאחר שלפיד הכריז כי מפלגתו – מפלגתה של ינקלביץ החרדית – תמרר מהאופוזיציה את חייה של הקואליציה ובכלל זה את חייהן של המפלגות החרדיות, הרי שמצופה ממנה לעשות צעד אמיץ וללכת הביתה 

צריך לומר את האמת, הציבור החרדי על נציגיו – העניק לגיטימציה לכניסתה לפוליטיקה של הח"כית החרדית החדשה, עומר ינקלביץ.

בעוד שנשים חרדיות אחרות כדוגמת מיכל צ'רנוביצקי זכו למקלחת של רותחין מצדם של הפוליטיקאים והעסקנים החרדים – הרי שינקלביץ קיבלה הסכמה שבשתיקה.

הליגיטימציה החרדית לינקלביץ לוותה עד כה עם מיטב התירוצים ההשקפתיים; "היא תסייע לחרדים במידה והם יהיו באופוזיציה", "יהיה לה חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה", "היא לא דב ליפמן, היא באמת חרדית". כמות אינסופית של הסברים.

גם כאשר מפלגתו של גנץ חברה למפלגת השנאה של לפיד – ינקלביץ נותרה על משבצתה ועימה השתיקה החרדית ותירוצי הסרק.

אולם, כעת, שעות לאחר שלפיד הכריז כי מפלגתו – מפלגתה של ינקלביץ החרדית – תמרר מהאופוזיציה את חייה של הקואליציה ובכלל זה את חייהן של המפלגות החרדיות, הרי שמצופה ממנה לעשות צעד אמיץ וללכת הביתה.

ולא רק ממנה מצופה, אלא אף מהפוליטיקאים החרדים, תמחו ותצעקו! השתיקה שלכם גורמת נזק כבד לנורמליזיציה ההשקפתית – חרדית. איך תפנו עורף בעתיד לנשים חרדיות שתידרושנה להשתלב במפלגות החרדיות בעוד שאתם מכשירים את השרץ במודע? איך?

צריך לומר בקול רם: מי שיאשר עכשיו בהסכמה שבשתיקה את הישארותה של ינקלביץ' בחבורת השטנה, מכשיר את הפעילות החרדיות שמשתפות פעולה עם הרפורמים. זו בושה ובכיה לדורות.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דוקא אני חושבת ההיפך

    היא תפעל מהאופוזיציה לרכך את שנאת הדת

    ריבי |
    הגב
  2. אבל זו צהותה של הדמוקרטיה...

    אדוני הרב לא יודע מה זה דמוקרטיה?? חובה על "כחול-לבן" למרר את החיים לקואליציה הזדונית שתקום. אחרת ימעלו בתפקידם.

    קראטו |
    הגב