בושה שהחרדים תומכים בגזענות של בן ארי • דב הלברטל

חרדיות הנגררת אחר קיצוניים לאומניים דתיים, בן ארי, בן גביר, פייגלין סמוטריץ' וחבר מרעיהם, ואף תומכת בהם אידיאולוגית ודתית, איבדה את זכותה להיות המצפון המוסרי של האומה. פייגלין מציע בגלוי, לספח את השטחים, ולתת לערבים תושבות סוג ב'. את אלה שלא יסכימו, לגרש

אני מתבייש, כי יהדות התורה הביעה תמיכה בבן ארי. אני מתבייש, כי כשבן ארי מדבר על מעטפת של אזרחים התומכים בטרוריסטים, ובכך מצדיק את עמדתו הקיצונית, הפכה יהדות התורה למעטפת התומכת בגזענות והשנאה של בן ארי.

אני מתבייש, כי בשעה שהיינו העם הנרדף, המוכה, הנדכא והמושפל בין עמים, חיכינו בכיליון עיניים, לקול שיאמר אחרת, לשביב של חמלה. אני מתבייש מגילוי חוסר רגישות קיצוני, מגילויי גזענות, שנאה ורצון לגרש, שבאים בשם תורת ישראל, ונתמכים בשתיקה או בעידוד של בני התורה.

חרדיות הנגררת אחר קיצוניים לאומניים דתיים, בן ארי, בן גביר, פייגלין סמוטריץ' וחבר מרעיהם, ואף תומכת בהם אידיאולוגית ודתית, איבדה את זכותה להיות המצפון המוסרי של האומה. פייגלין מציע בגלוי, לספח את השטחים, ולתת לערבים תושבות סוג ב'. את אלה שלא יסכימו, לגרש.

זוהי מדיניות אפרטהייד וגירוש, שאם היו נוהגים בה כלפי חרדי כלשהו בעולם, הקהילה הייתה מרעישה מוסדי עולם. אבל כשזה לא נוגע לנו, אנחנו הופכים להיות שותפים לפשע. יהדות חרדית, שמבעה המוסרי הוא שלא למרוד באומות, לא לעלות בחומה, לפרנס עניי עכו"ם עם עניי ישראל, לבקר את חוליהם ולקבור אותם משום דרכי שלום, תומכת עכשיו ברעיונות של גזענות, כיבוש ואפרטהייד.

פעם אמרנו שאנחנו שונים. אוהבי אדם. אוהבי חירות. אוהבי תורה אמתית. ובעת המבחן, דווקא ברגע המכונן, אנחנו מתגלים כגרועים שבמגזרים. יום יבוא ונישאל, היכן היינו באותו היום, באותו יום שהיהדות הדתית הצמיחה מתוכה תנועה לאומנית, גזענית ואלימה, כגרועה שבאומות, ונגלה להוותנו שהיינו במרכז המהפכה של עליית שולי מי האפסים וביב השופכים של המוסר היהודי.

רק לאחרונה, ראינו להיכן מגיע הימין הקיצוני ברחבי העולם. טבח אכזרי בבית כנסת בארצות הברית. רצח יהודים בצרפת וגילויי אלימות ושנאה. טבח של עשרות מוסלמים בניו זיילנד. כך נראה ימין קיצוני המוסת על ידי לאומניים, גזענים ואנטישמים. היהדות החרדית מצטרפת עכשיו למגמה זו, ומגבה עליית ימין קיצוני מתוך עולם התורה, ובשם התורה.
ואיך זה יראה? איך העולם יראה את זה? שהיהדות הדתית והחרדית, הן אלה המובילות את הימין הקיצוני המתחדש במדינת ישראל. איך אנחנו נראה את זה, שאנחנו הופכים לשופרם של צמחי פרא, שדת ישראל הופכת לדת האש, החרב והגזענות. לצעדה קודרת אל עברי פי פחת של אומה יהודית, שאינה לומדת דבר מאלפות שנות ייסורים וניכור.
רק שתיקה. הסכמה. עידוד, שסופם קריסה מוסרית. זה בדיוק מה שיש היום. זה הקול היחיד שאתה יכול לשמוע, מתוך המחנה החרדי. ולכן אני מתבייש. מאוד מתבייש. כי בסופו של יום, גם בושה היא משהו.

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הערבים מתנהגים כמו חיות

    אנחנו במלחמה איתם ובמלחמה צריכים חיילים חזקים. כמו בן ארי ובן גביר
    זה לא התגרות
    זה התגוננות
    אל תשנה ואל תסלף
    אתה הוא זה שעושה שנאה בין אחים .
    סוף סוף רואים קצת אחדות בין המגזרים
    ואתה בא ישר להרוס
    בטענות שונות ומשונות חסרות כל בסיס.
    הם לא לאומנים ולא קיצונים
    אלא אנשים שרוצים לחיות ללא פיגועים כל יומיים
    ולשם כך רוב האמצעים מותרים לפי ההלכה
    הבא להרגך השכם להורגו .
    זה לא סתם אימרה.
    הערבים מחונכים מילדותם לרצח ושנאת יהודים
    לכן אי אפשר לומר שיש ימין קיצוני בארץ אלא
    יש אנשים שנמאס להם לראות הרוגים כל יומיים
    ורק מתגוננים
    והשמאל הקיצוני שמצפה לראות דם יהודי נשפך
    כמו שאר הערבים המרצחים
    הם אלו שפסלו את בן ארי !!!!!!

    יוני |
    הגב
  2. אפליה "גזענית" מתקנת היא יסוד הציונות- "גזענות" נגד "גזענות".

    חלק מתושבי הארץ משמש מטרה לרצחנות ג'יהאדיסטית, החלק האחר נהנה מאהדת הרוצחים. הרוצחים הם אלה שהחליטו שחלוקת התושבים, מי לחיים ומי למוות, תהיה חלוקה "גזענות" (אמנם, האויב ה"גזען" מכליל ביהודים גם את שותפיהם ללחימה שאינם יהודים, כמו הדרוזים), לא היהודים בחרו בהפליה ה"גזענות" הזאת.
    חבל שדוקא אותה הפליה שמתקנת את ההפליה ה"גזענות" הג'יהאדיסטית נחזית בעיני משמיצים או פתאים כהפליה גזענית פסולה.
    גם "החלטת החלוקה" של האו"ם ב-1947 היתה "גזענית", היא הפלתה לרעה את הערבים, ובדין- כהפליה מתקנת. לכן ההפליה הזו לא מפריעה לנו להמשיך לראות ב"החלטת החלוקה" תשתית מוסרית לנוכחותנו בארץ, ולהמשיך לנפנף בהחלטה מפלה זו כבהוכחה ללגיטימיות של ההתישבות הציונית שלנו, לפחות בתוך השטח הגדול-ללא-פרופורציה, לכאורה, שההחלטה הקצתה לנו.
    |
    בפרט יש לשבח הפליה מתקנת שמקטינה את הסכון לחייהם של בני קבוצת הנרצחים-בכח. למשל, את ההפליה ה"גזענית" בכבישים מסוימים ביו"ש- אפילו בג"ץ הצדיק.

    גזענות נגד גזענות |
    הגב
  3. אפליה "גזענית" מתקנת דמוקרטית

    חלק מתושבי הארץ משמש מטרה לרצחנות ג'יהאדיסטית, החלק האחר נהנה מאהדת הרוצחים. הרוצחים הם אלה שהחליטו שחלוקת התושבים, מי לחיים ומי למוות, תהיה חלוקה "גזענית" (אמנם, האויב ה"גזען" מכליל ביהודים גם את שותפיהם ללחימה שאינם יהודים, למשל דרוזים), לא היהודים בחרו בהפליה ה"גזענית" הזאת; הם נכפו להסכין אתה.
    טבעי הדבר שלצרך קבלת החלטות על ההתגוננות מפני הג'יהאדיסטים, אותם ישראלים שמועמדים להרג יתנו אמון באחיהם לצרה ורק בהם. זכותו של כל צבור דמוקרטי שלא לצרף אליו להליך קבלת ההחלטות את אותם פרטים שעקב אפליתם לטובה (ולו תהי זאת הסבה היחידה) קשה לתת בהם אמון שהם מתחשבים בצרתם של המופלים לרעה. אזרחי קפריסין, אפילו אינם שונאי ישראל, וערביי ישראל, דינם צריך להיות שוה לענין זכות ההשתתפות בהחלטות על הגנת היהודים.
    אם תגובתם של הקרבנות הפוטנציאליים של ה"גזענות" המקורית נראית כאילו היא גזענית אין זאת אלא משום שהיא שקוף של הסבה הראשונית ה"גזענית" הג'יהאדיסטית כנ"ל, וה"גזענות" שבתגובה אינה אלא אפליה מתקנת להצלת חייהם של קרבנות ה"גזענות" המקורית. למשל, את ההפליה ה"גזענית" בכבישים מסוימים ביו"ש- אפילו בג"ץ הצדיק.

    גזענות נגד גזענות |
    הגב
  4. הגם ערבים הם מטרות אויב?! לא אצביע למפלגה שתסתמך על קולותיהם

    לא אצביע למפלגה שתסתמך על קולותיהם של מי שלא שותפים לגורלנו, גורל היהודים.
    מפלגה אשר תתמך ע"י ישראלים רבים שאין להם ערבות הדדית להשרדות עם הישראלים היהודים אשר מונחים על לוח המטרה של הגזענים הסונים והשיעים ששואפים הן לחסל את הישראלים היהודים והן לעזור לישראלים בני ה"אומה" (כמובנה בערבית)- מפלגה כזאת אינה ראויה לקולי, אף אם כל מצביעיה השלימו כבר עם קיומם של היהודים בארץ, מפני שהיא תהיה מחויבת לאינטרסים של מצביעיה שאינם יהודים, בראש ובראשונה- העברת סכומים גדולים מתקציב הבטחון למטרות אזרחיות בלי להתחשב בכורח של היהודים לנצח בכל מלחמה כדי לשרוד. הדרת אותם ישראלים שאינם שותפי גורל משותפות בתהליכי הכרעות בטחוניות ומבחירת מקבלי החלטות בעניני בטחון היא בגדר אפליה "גזענית" מתקנת (את האפליה ה"גזענית" בבחירת האויב את מי להרוג) ולכן היא צודקת וחיי ילדינו תלויים בה.

    "גזען" לא גזען |
    הגב
  5. דברי הנשיא ריבלין ודברי חתן נובל לשלום רבין מול דברי בן ארי

    ציטוט מזכרוני מדבריו של הנשיא ריבלין, שידוע באמירותיו נגד יהודים שמפלים לרעה ערבים: ילד בגן ילדים ערבי בישראל כששואלים אותו מיהו איש רע יענה "יהודי, חיל, מתנחל".
    "הלוואי שעזה תטבע בים" (- חתן פרס נובל לשלום, יצחק רבין)

    "גזען" לא גזען |
    הגב
  6. יש בארצנו אזרחים שאינם לוחמי ג'יהאד. הם "רק" מניחים תשתית חברתית-תרבותית-נפשית שנחוצה לג'יהאדיסטים המיליטנטים / הטרוריסטים.
    |
    נוספים עליהם אזרחים אחרים שעקר קשריהם הבין-אישיים הם דוקא עם האזרחים הפרו-ג'יהאדיסטים הנ"ל, והם מקורבים להם;
    קשרים בין-אישיים אלה עם הפרו-ג'יהאדיסטים אולי משפיעים על דעתם של המקורבים (ועל חנוך בניהם) בענין זכות החיים (בבטחון) של הקרבנות המיועדים של הג'יהאדיסטים, שהם צאצאי "גזלני הקרקע הפלסטינית (המקודשת, בין הירדן לים)", השפעה בין-אישית זאת נוספת על השפעת פסקי שריעה קונסנסוסיאליים שמחיבים ג'יהאד לשחרור כל פלסטין וכן תעמולת הארס של תחנות ט.ו. פרו-ג'יהאדיסטיות שנקלטות בארץ ואתרי רשת.
    |
    אזרחים אחרים נפתו להאמין לתעמולתם של משניאי הצאצאים של "גזלני הקרקע הפלסטינית (המקודשת)" / "היהודים",
    משמיצים את אותם צאצאים בקביעה שחסר האמון שלהם במקורביהם של הפרו-ג'יהאדיסטים פסול כ"גזענות"; שהרי מה רואים הפתאים? שמקורביהם של הפרו-ג'יהאדיסטים שנפגעים מחסר האמון וקרבנותיהם המיועדים של הג'יהאדיסטים הם ממוצאים שונים.
    |
    נ.ב."חשדהו וכבדהו!"

    "גזען" שאינו כזה |
    הגב
  7. גזענות כנגד מחבלים לאאאאאאא אבל נגד בני דודים פרנקים זו מצוות היום של בין תיירה

    עדיין אין לו תרופה

    בני הפרנק |
    הגב