בזכות מבצע החיסונים: עלייה באהדה לישראל בקרב מדינות אירופה – ד"ר דרור מנור

בזכות מבצע החיסונים והנורמליזציה עם מדינות המפרץ: עלייה באהדה לישראל בקרב מדינות אירופה

סקר אירופאי חשוב שנתוניו מתייחסים לשנה האחרונה מגלה דבר חשוב ביותר: עלייה בשיעור של שמונה אחוז באהדה האירופית למדינת ישראל. זאת כאשר הזינוק הגבוה ביותר נרשם בצרפת: חמישים אחוז. נתון חשוב נוסף שמגלה הסקר: ירידה ניכרת בעיסוק של אמצעי התקשורת באירופה בכל מה שקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הסקר שנערך לאחרונה באירופה מראה על שיפור משמעותי של ממש במעמדה של מדינת ישראל ביבשת ועל עלייה ניכרת באהדה כלפיה. נשאלת השאלה מה הביא לעלייה הזו. הסיבות העיקריות הן מבצע החיסונים המוצלח והסכמי הנורמליזציה שנחתמו בין ישראל למדינות המפרץ. הסקר, המתייחס אך ורק לשנה האחרונה, נערך על ידי מכון המחקר "יוגוב" במדינות הבאות: שוודיה, דנמרק, גרמניה, צרפת ובריטניה. בכל מדינה דגם המכון כאלף נשאלים.

תוצאות הסקר היו טובות מאוד: רמת האהדה למדינת ישראל בקרב מדינות אירופה בשנה האחרונה עלתה בשמונה אחוז. הזינוק הגבוה ביותר נרשם בצרפת: כחמישים אחוז. נתון חשוב אחר שחשף הסקר: באי האהדה למדינת ישראל נרשמה ירידה משמעותית, מ- 54 אחוז ל- 47 אחוז.

חשוב לציין כי העלייה החדה ביותר באהדה למדינת ישראל נרשמה בשבעת החודשים האחרונים. גורמים בכירים במשרד החוץ מייחסים את העלייה למבצע חיסוני הקורונה ולהסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ. בנוסף, הנשאלים הביעו הערכה רבה לתרומתה של ישראל לעולם בתחומים כמו טכנולוגיה, מדע, מים ותיירות.

הסקר חשף כי העיסוק של אמצעי התקשורת בסכסוך הישראלי-פלסטיני בקרב המדינות שנבדקו נמצא בירידה: 35 אחוז במהלך שנת 2020 לעומת 42 אחוז במהלך שנת 2019, ו- 68 אחוז במהלך שנת 2008. למרות הנתונים המרשימים, גורמים במשרד החוץ מדגישים כי האהדה האירופית למדינת ישראל איננה גבוהה, וכי יש עוד דרך ארוכה לעשות בכל הקשור לנושא הזה.

במשרד החוץ ציינו כי הסקר משקף את פעילותה של הדיפלומטיה הציבורית הישראלית בקרב מדינות אירופה. שר החוץ, גבי אשכנזי, ייחס חשיבות רבה לסקר וציין כי יבשת אירופה מבינה את הערכיות של מדינת ישראל כעוגן של ביטחון ויציבות ואת הנכסיות שלה בתחומי הבריאות, המלחמה בנגיף הקורונה והחדשנות.

אין ספק כי מדובר בהישג עצום למדינת ישראל שמראה עד כמה היא תורמת וחשובה לעולם כולו. התרומה של ישראל היא כבירה בתחומים השונים, ועל מדינות אירופה להעריך אותה ולא להיסחף על ידי כל מיני ארגונים אנטישמיים או פרו-פלסטיניים שכל מטרתם להשמיץ ולפגוע בישראל. צריך לקוות שהמגמה החיובית הזו רק תמשיך להתחזק, ושלא יבואו כל מיני גורמים שינסו להרוס את ההישג הנפלא הזה. כמובן שעל משרד החוץ להמשיך ולעשות כל מאמץ באמצעות הדיפלומטיה הישראלית המצוינת על מנת לחזק את מעמדה של מדינת ישראל באירופה ובעולם כולו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *