"בחורים מתערבבים עם מאות חולים": תיעוד בלעדי מתוך ישיבת 'רינה של תורה'

בתום ספירת הנבדקים בישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל: 263 יצאו חיוביים מתוך 400. רוב הבחורים שסובלים מסימפטומים קלים יושבים ולומדים כרגיל, תיעוד בלעדי מתוך כתלי הישיבה

בתום ספירת הנבדקים בישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל: 263 יצאו חיוביים מתוך 400. רוב הבחורים שסובלים מסימפטומים קלים יושבים ולומדים כרגיל, כך טוענים בחורי הישיבה ל'אקטואליק'.

"הבחורים החולים נמצאים ליד הבחורים הבריאים במטרה להדביק את הבחורים", מספר אחד הבחורים. הערכה היא כי 40 בחורים כבר נדבקו בגל השני, ואחרים שכנראה נדבקו אינם חשים בתסמינים.

בתיעוד שהגיע ל'אקטואליק' נראים הבחורים ללא מסיכות, משוחחים ברוגע להנאתם על המצב המביך שאליו נקלעו.

אחד הבחורים טוען כי הבחורים יושבים ולומדים כרגיל, ורק מעט בחורים שוכבים למנוחה בשל חולשתם, רובם סובלים מאובדן חוש טעם.

הצוות עצמו כבר נטש את הבחורים עם פרוץ ההדבקה בישיבה, ונדבק בעצמו. "במצב העכשווי", מספר אחד הבחורים, "כשראשי הישיבה לא נמצאים ברובם בישיבה, שוררת אווירה של שחרור אבל הבחורים משתדלים להתרכז בלימוד".

עיירת כרמיאל מסרה בתגובה: "אנו מקיימים הערכות מצב בשיתוף משרד הבריאות ופיקוד העורף בראשות ראש העיר משה קונינסקי ומטפלים בכל המשמעויות הכרוכות באירוע . מן הראוי לציין כי כבר, ‬‏במוצאי שבת התקבל מידע על התחלה של הידבקות בישיבת, 'רינה של תורה'."

בהודעת העירייה נמסר עוד כי כבר במוצאי שבת ניתנה הנחייה לסגור את שערי הישיבה ולא לאפשר כניסה ויציאה. וביום ראשון בוצעו בדיקות מקיפות שאת תוצאותיהן אנו מקבלים החל מהבוקר מנתחים במקביל את משמעויותיהן. כ- 200 תלמידי הישיבה – כמחצית מכלל תלמידי הישיבה נמצאו חיוביים בבדיקות , מצבם הבריאותי טוב . חשוב לציין כי מרביתם אינם תושבי העיר ! האירוע נמצא בשליטה, מתחם הישיבה מגודר, מצולם והצבנו שמירה סביב המתחם למניעת כניסה ויציאה."

עוד נכתב בהודעה: "אנו נעדכן את הציבור בכל התפתחות בנושא. בנוסף, לארוע ולנוכח העלייה המדאיגה במספר החולים תושבי העיר בימים האחרונים ( ללא קשר לארוע בישיבה) אנו מזהים מגמה מדאיגה של התרופפות במשמעת התושבים ואי עמידה בכללים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *