בחסות הקורונה: ציונו העתיק של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, נחשף

במהלך שיפוצים באוהל הקיים, לצורך התקנת חימום תת-רצפתי, נחשפה התגלית המדהימה: האוהל העתיק ומצבת ציונו המקורית של סנגורן של ישראל

כשהגאון רבי משה שמואל טהאלער שליט"א, רבה של בארדיטשוב, החליט לנצל את הידלדלות זרם המתפללים בעקבות הקורונה, על מנת לנקות ולשפץ את בית העלמין העתיק בברדיטשוב, הוא לא שיער לעצמו שהוא עומד לגלות את אחת התגליות ההיסטוריות, כמותה לא נתגלתה מאז מלחמת העולם השנייה, כשמזרח אירופה נוקתה מיהודים.

במהלך העבודות, המתקיימות בפיקוחם האדוק של רבני 'ועד בית החיים' הפועלים במקום בתדירות ובהתייעצות עם גדולי ישראל, הוחלט להרים את רצפת הבטון באוהל הגדול בו שוכן ציונו של סנגורן של ישראל, רבי לוי יצחק זי"ע, ולהתקין במקום חימום תת-קרקעי, לרווחת המתפללים הפוקדים את המקום בימי כפור ושלגים.

הבטון הורם והביא לגילוים של קירות עתיקות המסתתרות מתחת לאוהל ומלאות בכמויות של עפר. בחרדת קודש החלה מלאכת הוצאת העפר והתגלית שהתגלתה, גרמה ללב לרעוד בעוצמה:

האוהל הקדוש והמקורי נחשף, ארבעה קירות הבנויים בהקפדה, רצפה משולבת צבעים, ובתווך – קודש הקדשים, מצבתו המקורית של הצדיק מברדיטשוב, סנגורם של ישראל, הצמודה אל שלוש מצבות נוספות אשר על פי המקובל מיוחסות לשלושת בניו שנקברו עמו.
התגלית מעוררת התרגשות בכל קצווי תבל ויהודים ממתינים לרגע בו ייפתחו הגבולות והם יוכלו לנסוע שוב לפעול ישועות בברדיטשוב, כשהפעם – ההשתטחות תהיה על ציון קדשו המקורי והמדויק של הצדיק. הסנגור ופועל הישועות הגדול.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *