ביידן הושבע לנשיא ארה"ב: "עלינו לאחד את העם"

בטקס רב רושם, ג'וזף (ג'ו) רובינט ביידן ג'וניור הושבע הערב (רבעיי) לנשיאה ה-46 של ארצות הברית של אמריקה.

בטקס רב רושם, ג'וזף (ג'ו) רובינט ביידן ג'וניור הושבע הערב (רבעיי) לנשיאה ה-46 של ארצות הברית של אמריקה.

ביידן נאם מעל מדרגות הקפיטול. "אני, ג'וזף רובינט ביידן הבן, נשבע כי אמלא באמונה את תפקיד נשיא ארצות הברית ואעשה כמיטב יכולתי לשמור, להגן ולקיים את חוקת ארצות הברית. ויהא האל בעזרי", אמר ביידן – ולאחר שנשא את השבועה, הפך רשמית לנשיא ארצות הברית.

"אחיי האמריקאים", אמר ביידן בפתח נאומו, "זהו יומה של אמריקה. זהו יומה של הדמוקרטיה. יום של היסטוריה ותקווה. במשך השנים הארוכות, אמריקה נבחנה שוב ושוב וניצבה בפני האתגר. היום אנחנו חוגגים לא את ניצחון המועמד, אלא את ניצחונה של המטרה, מטרת הדמוקרטיה. האנשים, רצון העם נשמע, ורצון העם זכה לאוזן קשבת".

"אנחנו אומרים שהדמוקרטיה היא שברירית, היא יקרה ללבנו, הדמוקרטיה במקרה הזה ניצחה", אמר הנשיא החדש, "וכעת, במקום זה, שרק לפני מספר ימים האלימות חשבה שידה תהיה על העליונה, אנו באים כעם אחד לפני האל, ללא מחלוקת, כדי להעביר את השלטון כפי שעשינו במשך מאות רבות".

"אני נשבעתי אמונים בזה הרגע", המשיך ביידן, "אני נשבעתי שבועה שנשבע בה לראשונה ג'ורג' וושינגטון. אבל הסיפור האמריקאי לא תלוי באחד מאיתנו או בכמה מאיתנו, אלא על כולנו, ואנו העם אשר שואף לאחדות מושלמת.‎ זוהי אומה נפלאה, אנחנו אנשים טובים ועם כל הצרות והתלאות, שלום ומלחמה, הגענו כה רחוק, אבל עדיין ארוכה הדרך לפנינו. אנו נמשיך בנחישות, מאחר ועבודה רבה לפנינו. היום ישנן גם בעיות, אבל גם פתרונות. עלינו לשקם, עלינו להבריא, לאושש ויש לנו הרבה מה להרוויח".

"מעט אנשים בהיסטוריה של האומה ניצבו בפני אתגרים גדולים כל כך וניצבו בפני אתגרים דומים לאלה שאנו ניצבים בפניהם היום", הוסיף הנשיא, "היום, כאשר אנו מדברים על מגפה אשר נטלה חיים רבים כל כך, אמריקה איבדה אלפי אנשים, אלפי משרות ירדו לטמיון.‎ הקריאה להישרדות מגיעה מהעולם כולו. היום העולם כולו נתון תחת ייאוש. אנחנו חייבים לנצח בקרב הזה. עלינו להתגבר על כל האתגרים האלה כדי לשקם את הנפש ואת הביטחון של אמריקה. הדבר מצריך יותר ממילים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *