בימ"ש העליון קיצר את מאסרו של קטין תושב השומרון

האירוע בגינו הורשע הקטין התרחש בכפר סרטה בשומרון לפני כשנה. על פי כתב האישום, בכפר הושלך רימון הלם, והושלכו אבנים על מספר בתים וכלי רכב.

בימ"ש העליון קיבל ערעור של קטין, תושב השומרון, אשר הורשע בהשלכת רימון הלם בכפר ערבי. בימ"ש העליון קיבל את ערעורו של עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, והורה על קיצור עונשו של הקטין מ-20 חודשי מאסר ל-12 חודשי מאסר, בעקבות כך הקטין צפוי בימים הקרובים להשתחרר ממאסרו.

בהחלטה קבעו הרכב השופטים סולברג, קרא ומינץ, כי החלטת שופט בימ"ש המחוזי מרכז חגי טרסי לדחות הסדר טיעון אשר הציג הקטין לבימ"ש יחד עם הפרקליטות ולהחמיר את עונשו שגויה, ובימ"ש העמיד את העונש כפי הסדר הטיעון שהציגו הצדדים לבימ"ש המחוזי. בהחלטה כתבו בין השאר השופטים כי "בשים לב למכלול השיקולים שבבסיס הסדר הטיעון; בהתחשב בכל אלה, החלטנו כמבוקש הן על-ידי המערער, הן על-ידי ב"כ המשיבה 1 ,להעתר לערעור במובן זה: אנו מחליטים, כי תקופת המאסר שירצה המערער תהיה זו שנקבעה בהסדר הטיעון. קרי – 12 חודשי מאסר".

נציין כי הקטין, מרצה אתך מאסרו באגף השמור בביס"ר איילון, בתנאי כליאה קשים ביותר, וזאת לאור הגדרתו ע"י שב"ס כאסיר ביטחוני יהודי. שב"ס אוסר עליו לקיים קשר טלפוני עם בני משפחתו, הוא שוהה כ-22 שעות ביממה בתא מעצר לבדו ובני משפחתו מורשים לבקר אותו מאחורי מחיצת זכוכית פעם בשבועיים למשך חצי שעה בלבד.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר "‏בית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגשנו בעניינו של הקטין זאת לאחר שבית המשפט המחוזי דחה הסדר טיעון שנכרת בין הצדדים. אנחנו שמחים על התוצאה, חבל שהיינו צריכים להגיע עד תפתחו של בימ"ש העליון, בית המשפט המחוזי לא היה צריך להתערב בהסדר. אנחנו גם לא מסכימים עם הגישה כי יש להחמיר עם עבריינות אידיאולוגית, אלא הדברים צריכים להיבחן לפי כלל הנתונים והמבחנים הקיימים בדין הפלילי, הקטין צפוי לסיים את מאסרו בימים הקרובים ולשוב לחייו", הוסיף קידר.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *