ביקורת קשה על המתרחש במלון ניר עציון שקלט חולים חרדים

"כואב הלב וזועק לשמים לראות יהודים שומרי תורה ומצוות במצב כה ירוד יומיים לפני חג הפסח"

לאחר ביקורות חוזרות ונשנות בדבר תנאים ירודים ביותר במלון ניר עציון שהוכן במיוחד עבור קליטת חולים חרדים, החליט חזקי פרקש קמב"ץ זק"א להרים את הכפפה ולערוך ביקור במקום על מנת לעמוד על הבעיות.

"היה מזעזע וקשה מאד מאד לראות את מצבם של אנ"ש יומיים לפני החג". כך אומר פרקש ומוסיף:

"הפינוי לבתי הארחה נעשה בחיפזון וללא שום התארגנות, האנשים סגורים בבית המלון, ללא חפצים אישיים וללא תעסוקה. אין לאנשים מושג איך יחגגו את ליל הסדר.

אין שום תנאי תברואה או הגיינה במקום, כי צוות המלון לא פעיל. כואב הלב וזועק לשמים לראות יהודים שומרי תורה ומצוות במצב כה ירוד יומיים לפני חג הפסח".

פרקש בקריאה נרגשת: "אני פונה בזאת בבקשה דחופה לגופים שיש באפשרותם או אנשים שנדבה ליבם. לכל רעיון שיכול לשמח את אחינו ובשרינו הדואבים. החל מאוכל כשר לפסח ועד כל פעילות לשיפור מצב רוחם הירוד. ממתקים ומשחקים לילדים, הופעה מוזיקלית (יש אפשרות להופיע במיקום בטוח מחוץ למחתם ושהם יוכלו לצפות) וכו'. שיעביר אלינו ונדאג בשיתוף פיקוד העורף להעביר באופן מיידי לחולים אלו שכאמור סובלים שם מאד.

"הם לא במצב של נופש. הם במצב של גהינום" !!! כך מסיים פרקש את מכתבו הכואב.

כל זאת מצטרף לפרסומים הקודמים בדבר המלון כאשר צות המלון טען שלא היה לו זמן להתכונן לבואם של החולים, בנוסף בגלל קוצר הזמן המטבחים לא יכלו לעבור הכשרה ברמה גבוהה לקראת הפסח ולכן גם האוכל אינו יכול להיות ברמה כשרותית גבוהה.

חלק מ "אורחי" המלון הודיעו כי לנוכח המצב יפתחו בשביתת רעב.

מהנהלת מלון ניר עציון נמסר:

א. המלון גאה להיות מפוקח באופן מלא בכשרות המהודרת של הגאון הרב נחשוני שליט"א במשך שנים רבות, בהן נהנו ונהנים מהמלון באמון מלא כל רבדי הציבוריות החרדית וגדולי שוחרי הידורי ההלכה והכשרות.

ב. בהוראת הרב נחשוני, כשרויות המוצרים המאושרים לשימוש בפסח הינם אך ורק בד"צ העדה החרדית ובד"צ הרב לנדא. מטבח המלון עבר הכשרה מהודרת לפסח ע"י צוות של הרב נחשוני.

ג. מלון ניר עציון מתכבד בימים אלו לארח קבוצה חרדית של מחלימים מקורונה, מספק כל צרכיהם כולל משחקיה לילדים, ועושה כל מאמץ להנעים את השהות חרף העובדה שמפאת ההנחיות הבריאותיות צוות המלון אינו יכול לשהות בתוך אזורי האירוח. אנו משקיעים כמיטב יכולותינו במצב הקיים ולא חוסכים כל מאמץ בכדי להנעים את הסיטואציה לחולים ולמשפחותיהם.

ד. לצד כל זאת ומעבר לכל האמור לעיל, ניתן להבין בקלות כי איננו יכולים לספק ל-200 איש באופן מוחלט את מלוא ההעדפות והרגלי הכשרות הייחודיים להקפדות הפסח של כל אחד ואחד. ככל ונמסר להם אחרת על ידי הגורמים העירוניים, עלינו להבהיר כי אין לנו אלא להצטער על הבטחות שווא נטולות ביסוס, תיאום והיתכנות שניתנו מטעם עיריית בני ברק ו/או מערכת הכשרות העירונית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *