ביקור היסטורי של השר לענייני וטראנים בממשל האמריקני, בארגון נכי צה״ל

אל"מ במיל' רוברט וילקי, השר לענייני וטראנים בממשל ארה"ב, ביקר השבוע לראשונה בישראל ובביקורו הגיע לבית הלוחם בתל אביב למפגש מרגש וישיבת עבודה עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן וצוותו.

במהלך הביקור סיפר וילקי כי ארה"ב מייחסת חשיבות רבה מאוד לוטראנים – החיילים המשוחררים מצבא ארה״ב ופצועי המערכות. תחומי העיסוק של המשרד לענייני וטראנים מגוונים מאוד, החל מדאגה לטיפול הרפואי של הוטראנים על כל המשתמע, דרך תכניות לסיוע מקצועי וכלה באחריות לבתי הקברות הצבאיים.

תקציב המשרד לענייני וטראנים הנו השלישי בגודלו, ב-2019 עמד על מעל 200 מיליארד דולר ולקראת תקציב 2020 המשרד מבקש תקציב של 220 מיליארד דולר, מה שמעיד על החשיבות הגדולה שמייחס הממשל האמריקני לטיפול הרפואי בפצועיו.

בביקורו, סייר השר וילקי בבית הלוחם בת"א, נפגש עם נכי צה"ל וצמרת הארגון בראשות היו״ר עידן קלימן, וחלק מתפיסת עולמו ופעולות משרדו למען הוטראנים האמריקאים.

בתום הסיור המרגש והחשוב אמר השר וילקי "בשם הלוחמים של ארה"ב, אני רוצה להודות לאחינו ואחיותנו בישראל. תודה לכם בשם כל אלו שחולקים עמכם את חוויית המלחמה הבלתי נתפסת".

עידן קלימן יו"ר ארגון נכי צה"ל אמר כי "ברית הדמים בינינו ובין אחינו ואחיותנו הפצועים מצבא ארה״ב חזקה מאוד וביקורו של השר רק מחזק אותה. למדנו רבות מהביקור של השר רוברט וילקי ואנו קוראים לממשלת ישראל ללמוד מיחס ופעילות הממשל האמריקני עבור פצועיו. אנחנו נמשיך את הקשר עם המשרד לענייני וטראנים ועם השר ונמשיך ללמוד באופן הדדי על הפעולות שכל צד מקיים על מנת להשתפר ולתת לפצועים את כל אשר הם ראויים וזכאים לו, בדין ולא בחסד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *