בישראל ביתנו לא מתרגשים מהצהרת בנט: "החרדים נפלו קורבן לעסקנים"

לאחר שבנט הבהיר כי לא יתן יד להחרמת מפלגות בישראל, בישראל ביתנו מבהירים כי הם מתכוונים לגרום לכך שהמפלגות החרדיות לא יהיו שותפות בקואליציה.

לאחר שבנט הבהיר כי לא יתן יד להחרמת מפלגות בישראל, בישראל ביתנו מבהירים כי הם מתכוונים לגרום לכך שהמפלגות החרדיות לא יהיו שותפות בקואליציה. "ישראל ביתנו לא מחרימה שום מגזר לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה אשר הפכו את מסורת ישראל למוצר על המדף, העומד למכירה לכל המרבה במחיר.", נכתב בהודעת המפלגה.

בכיר ביהדות התורה מעריך בשחה לעמית סגל כי: "חילופי ההאשמות בין בנט לליברמן בעניין החרדים מתואמות ומתוכננות בין השניים כניסיון הפעלת לחץ על המפלגות החרדיות, ליברמן משחק את השוטר הרע ובנט בתפקיד השוטר הטוב שכביכול יגן על החרדים, אנחנו אמנם חרדים אבל ממש לא טפשים".

"הגדרנו באופן חד וברור את עמדתנו בנושא דת ומדינה כך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, ברית הזוגיות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות וכו'." הוסיפו.

לסיום נכתב בהודעה. "ישראל ביתנו תמשיך להגן על האינטרסים של הציבור שבשנים האחרונות הפך למיעוט הגדול והמקופח ביותר במדינת ישראל – אלו שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים.

יו”ר ימינה נפתלי בנט יוצא נגד ליברמן ומצהיר היום (שישי) כי אינו מתנגד להצטרפות חרדים לממשלה וכי הוא מתנגד לחרם עליהם או “על אף קבוצה בישראל”. בנט הוסיף: “כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה”.

בנט התייחס לדברים החריפים שאמר יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שביקש שהחרדים לא ייכנסו לממשלה לפחות לשנה וחצי.ראשי גוש השינוי ניסו לשכנע את ליברמן לוותר על דרישתו שכן כלל לא בטוח שהמפלגות החרדיות ירצו להיכנס לממשלה בשל חוקים שעשויה הקואליציה לחוקק כמו חוקי הגיור והגיוס.

במקביל, גוש השינוי מנסה להגיע להסכמות בענייני דת ומדינה, ועל כך שההסכמות יהיו סביב התפיסה הרעיונית של ארגון ורבני צהר. כלומר, ענייני הדת והמדינה יאושרו סביב המצע הרעיוני של הארגון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *