בית המשפט הורה לתקן את כתב האישום נגד נתניהו

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שני) לתקן את כתב האישום נגדו בתיק 4000 – זאת לאחר שפרקליטי נתניהו טענו כי יש להפריד בין העבירות המיוחסות לנתניהו עצמו – לבין אלה המיוחסות לבני משפחתו

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שני) לתקן את כתב האישום נגדו בתיק 4000 – זאת לאחר שפרקליטי נתניהו טענו כי יש להפריד בין העבירות המיוחסות לנתניהו עצמו – לבין אלה המיוחסות לבני משפחתו.

פרקליטי נתניהו טענו כי בכתב האישום לא פורטו הפניות של נתניהו לשאול ואיריס אלוביץ' – וכי בוצע "ערבוב" בין עובדות לראיות בכתב האישום.

בית המשפט קבע כי "יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין נאשם 1 לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים, הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה"מתן" שניתן, על פי הנטען, לכל אחד מהם. ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם, עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "זו מכה קשה לפרקליטות: בית המשפט קבע היום כי בכתב האישום חסרים פרטים 'מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים'. בית המשפט הורה לפרקליטות להפריד בין ראש הממשלה לבין בני משפחתו, ולציין בפירוט מהן הבקשות המיוחסות לכל אחד מהם ומה "ניתן" לכל אחד מהם. נקבע כי על הפרקליטות לפרט באמצעות מי פעלו הצדדים, ולהימנע מביטויים כגון "לרבות", "גורמים מטעמו" וכו' ללא פירוט".

"בית המשפט קבע כי "אין מקום ל'דוגמאות', וכאמור על המאשימה לפרט בכתב האישום, או בנספח לו, את הדרישות כלפי אלוביץ', ואת ה'מתת'". בסך הכל הורה בית המשפט לפרקליטות לתקן עשרות סעיפים בכתב האישום. ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד ראש הממשלה נתניהו, אז טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות – בלי ראיות, בלי עובדות ובלי נתונים – כדי לייצר מראית עין של כתב אישום. בית המשפט פוצץ היום את הבלון הזה וקבע: ״אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט״. שוב הוכח שלא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *