בית המשפט העליון: הרב ברלנד ייצא לחלופת מעצר

בית המשפט העליון קבע היום כי תיקבע לרב ברלנד חלופת מעצר, לנוכח מצבו הרפואי, ומחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי שיורה על סוג חלופת המעצר.

בית המשפט העליון קבע היום כי תיקבע לרב ברלנד חלופת מעצר, לנוכח מצבו הרפואי, ומחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי שיורה על סוג חלופת המעצר. את הרב ברלנד מייצגים עוה"ד עמית חדד נועה מילשטיין אביחי יהוסף ואור פלד ממשרד חדד רוט שנהר ושות'.

בהחלטה נכתב: "גם בשלב זה יש לבחון את האפשרות למעצר בפיקוח אלקטרוני ולו על מנת שניתן יהיה לאפשר למשיב להסתייע בעוזר/תומך לאורך שעות היממה, ובפיקוח של בני משפחה או מפקחים מוסכמים שאינם קשורים לקהילתו של המשיב – והכל בתיאום ובהסכמה של בית החולים. ככל שמעצר בפיקוח אלקטרוני אינו מסתייע בשלב האשפוז, יש לבחון עם השב"ס את האפשרות להכניס עוזר/תומך לאורך שעות היממה וזאת בתיאום ובהסכמה של בית החולים".

"לאור ההוראות הרבות הקשורות במעצר בפיקוח אלקטרוני, ראוי כי הערכאה הדיונית היא שתסדיר את הליכי המעצר בפיקוח אלקטרוני ותבחן אפשרות זו גם בשלב האשפוז כאמור לעיל. לכן, אני מורה על החזרת התיק לבית המשפט המחוזי על מנת שיבחן אם וכיצד בנוסף לפיקוח האלקטרוני ניתן "לתפור" למשיב חלופת מעצר בהתאם להנחיות דלעיל, ואם ניתן לעשות כן גם בתקופת האשפוז".

עוה"ד עמית חדד נועה מילשטיין אביחי יהוסף ואור פלד ממשרד חדד רוט שנהר ושות' המייצגים את הרב ברלנד מסרו:
״בית המשפט העליון קיבל היום החלטה חשובה שהזכירה לנו שבמדינה דמוקרטית הערך העליון העולה על שאר הערכים הוא ערך החיים. לצערנו, במשך תקופת שהייתו במעצר מצבו הבריאותי של הרב ברלנד התדרדר מאוד ובחודשים האחרונים הוא מאושפז בבית החולים. מצב הדברים הוא שהרב ברלנד נמצא בסכנת חיים והמשך השהייה במעצר עלולה חלילה להכריע את הכף. אנו שמחים שבית המשפט העליון הורה על שחרורו וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי יקבע את חלופת המעצר המתאימה״

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *