בית המשפט קבע: ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי מפעל תוספי התזונה "סופהרב"

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, קבע: ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי מפעל תוספי התזונה "סופהרב" שבנצרת עילית. בפסק דין שהתקבל בימים אלה קבע השופט מוסטפא קאסם, כי הנהלת החברה פעלה לסכל את התאגדות העובדים בשורותיה, בניגוד לחוק. הוא חייב את החברה לשלם להסתדרות פיצויים בסך 75 אלף שקל ולנהל משא ומתן עם ההסתדרות, לקראת חתימה על הסכם קיבוצי.

בסוף שנת 2018 הצטרפו להסתדרות כמחצית מעובדי מפעל תוספי התזונה "סופהרב", מה שהפך את ההסתדרות לארגונם היציג. אלא שהנהלת החברה סירבה להכיר בהסתדרות כארגון היציג, ובין היתר טענה כי המפעל לבדו אינו מהווה יחידת מיקוח עצמאית לצורך התארגנות, אלא חלק ממשרדים בנתניה. זאת, בניסיון לדלל את אחוז המצטרפים להסתדרות.

ההסתדרות פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת, בבקשה להכיר במפעל כיחידת מיקוח ובהסתדרות כארגון היציג, ולחייב את החברה בפיצויים בשל התערבותה האסורה בהתארגנות העובדים.

בפסק דין מיום 2.6.2019 קיבל בית הדין האזורי בנצרת, בראשות השופט קאסם, את בקשת ההסתדרות וקבע כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג במפעל "סופהרב" בנצרת עילית, החל ממועד הכרזתה על היציגות בנובמבר אשתקד. הוא קבע כי ניסיונה של ההנהלה לאחד לצורך המשפט בין המפעל בנצרת עילית למשרדים בנתניה, בניסיון לדלל את אחוז המצטרפים להסתדרות, הוא "מלאכותי, מגמתי וחוטא לאמת". עוד קבע כי החברה פעלה לסכל את התאגדות העובדים בשורותיה בניגוד לחוק, בין היתר באמצעות החתמת עובדים על טופסי ביטול חברות פיקטיביים, איומים בידי מנהלים בכירים ומשיכת זמן בחוסר תום לב.

בית הדין הורה לחברה להימנע מכל הפרעה להתארגנות העובדים ולנהל עם ההסתדרות משא ומתן לצורך חתימה על הסכם קיבוצי. כמו כן, חייב בית הדין את החברה לשלם פיצוי כספי להסתדרות בהתאם לחוק הסכמים קיבוציים, בסך 75 אלף שקל.

ההסתדרות יוצגה בהליך בידי עורכות הדין ורד ויץ ומור ארזי-גלבוע, מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי. יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ, ברך על עבודת הלשכה המשפטית והביע תקווה כי מעסיקים לא יתערבו בהליכי התארגנות של עובדיהם ויכבדו את בחירתם של העובדים להתארגן במסגרת ההסתדרות. הוא קרא להנהלת מפעל "סופהרב" לפעול בהתאם לפסק הדין ולהיכנס למשא ומתן קיבוצי עם נציגות העובדים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *