בית המשפט קבע: המורה המתעללת כשירה לעמוד לדין

לאחר שנים רבות של דיונים, בית המשפט קבע כי מלכה לייפר שפגעה במספר נערות בבית הספר באוסטרליה ובישראל, כשירה לעמוד לדין

לאחר שנים רבות של דיונים, בית המשפט קבע כי מלכה לייפר שפגעה במספר נערות בבית הספר באוסטרליה ובישראל, כשירה לעמוד לדין. השופטת קבעה בהחלטתה כי: "כשירותו של נאשם לעמוד לדין תלויה ביכולתו להבין את מהותם של ההליכים המתנהלים נגדו ולהתגונן נגד האשמה. במקרה הנוכחי שוכנעתי כי לייפר מבינה את האישומים ואת מהות הליך ההסגרה".

הרושם שנותר בי הוא שהמשיבה מעצימה את בעיותיה הנפשיות, ובכך היא מתחזה למי שחולה במחלת נפש", כתבה השופטת חנה לומפ. "על כן, מסקנתי היא שהמשיבה מסוגלת לעמוד לדין ויש לחדש את ההליכי ההסגרה בעניינה".

"רופאים בבתי החולים הציבוריים בהם אושפזה המשיבה לא אבחנו אותה כפסיכוטית טרם הפסקת הליכים", הוסיפה השופטת. "הם הסבירו זאת כך שעצם העלאת תזת ההתחזות על ידי הרופאים המטפלים בלייפר ושליחתה לבדיקות לשם אישורה או הפרכתה היא חריגה ביותר".

"כשירותו של נאשם לעמוד לדין תלויה ביכולתו להבין את מהותם של ההליכים המתנהלים נגדו ולהתגונן נגד האשמה", ציינה השופטת. "במקרה הנוכחי, שוכנעתי כי לייפר מבינה את האישומים אשר בגינם היא תעמוד לדין באוסטרליה, וכן מבינה את מהות הליך ההסגרה".
"כבר מתחילת הדרך טענו שמלכה לייפר מתעתעת ברשויות ואנו שמחים שבית משפט קבע כי היא כשירה לעמוד לדין", נמסר מטעם ארגון "מגן" המלווה את הנפגעות. "לאחר אין ספור דיונים ומריחות שהשפיעו קשות על המתלוננות אנו מקווים שבית המשפט יקבע דיון מהיר בעניין ההסגרה ויביא סוף סוף לצדק ולמזור לנפגעות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *