בית חולים מסוכן: רופא מתמחה חסר ניסיון עשה ניתוחים ללא שום השגחה של רופא בכיר

"למטופלים נגרמו נזקים קשים והם זקוקים לניתוח חוזר"

בתלונה שהגיש רופא בכיר להנהלת משרד הבריאות בפרשת המחלקה הכירורגית בבית החולים הממשלתי ברזילי באשקלון, נטען:

"בגלל סכסוך בין הרופאים הבכירים, רופא מתמחה חסר ניסיון עשה ניתוחים ללא שום השגחה של רופא בכיר, ובשני מקרים למטופלים נגרמו נזקים קשים והם זקוקים לניתוח חוזר".

"ישראל היום" חשף כי משרד הבריאות חוקר תלונות חמורות ויוצאות דופן של רופאים בכירים, ולפיהן מאבקים בין רופאים גרמו לכאורה לטיפול מוטעה, כושל ורשלני במטופלים שנותחו בשנה האחרונה במחלקה.

במסגרת הפרשה עולות טענות הדדיות חמורות בין הרופאים על פגיעה קשה בחולים, חלקם חולי סרטן, על ביצוע שגוי של ניתוחים, על ניתוחים בידי מתמחים לא מנוסים, ועל טעויות קשות באבחון וטיפול בחולים. רופאים העלו גם טענות על דרך בדיקת הפרשה על ידי הנהלת בית החולים בראשות פרופ' חזי לוי, שצפוי להתמנות למנכ"ל משרד הבריאות במקומו של משה בר סימן טוב.

מהנהלת ביה"ח ברזילי נמסר בתגובה: "על פי החוק, בבתי החולים בישראל מתבצעים ניתוחים הן על ידי מומחים והן על ידי מתמחים. הרופא המוזכר בתלונה הינו רופא מתמחה ותיק מאוד, שנמצא בשלב בחינות סיום ההתמחות ואשר יש לו הרשאה לבצע את הניתוח שאותו ביצע. מנהל המחלקה אישר לו לבצע את הניתוחים מתוקף היכרותו עם הרופא המנתח ומתוקף סמכותו. רק מנהל המחלקה הוא זה שמשבץ את הרופאים לניתוחים, והרופא המנתח מיומן בטכניקה שבה בוצע הניתוח, ולכן הוא שובץ לנתח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *