בכחול לבן לא מוכנים לוותר על הקנסות למוסדות, החרדים מתנגדים

המאבק על הקנסות למוסדות החרדים עולה שלב, ביהדות התורה מסרבים לתמוך בהצעת החוק שתגדיל את הקנות למפרים, אבל בכחול לבן הודיעו שהם לא יתמכו בהארכת הסגר באם לא יעלו הקנסות.

 

המאבק על הקנסות למוסדות החרדים עולה שלב, ביהדות התורה מסרבים לתמוך בהצעת החוק שתגדיל את הקנות למפרים, אבל בכחול לבן הודיעו שהם לא יתמכו בהארכת הסגר באם לא יעלו הקנסות.

מכחול לבן נמסר בנוגע לדיון שעתיד להתקיים היום על ״פשרת חוק האכיפה המוגברת״ בוועדת החוקה:

״או שכולם יישמעו לסגר, או שלא יהיה סגר. שיהיה ברור לתחמנים מהליכוד: כחול לבן לא תוותר על כך שכל מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ יהיו סגורים. בניגוד לנתניהו, יש לנו אחריות. לא נאפשר מדיניות מופקרת משיקולים פוליטיים שעולה בחיי אדם. דין בני ברק כדין הרצליה״.

היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): אמר בדיון "פתאום כולם שכחו את ההוא מהפלאפל. יש בתוך זה מיליון בעלי עסקים שאתם דופקים אותם בשם הפופוליזם. אם אני מביא עכשיו אישור מביבי לרוטציה אתם קמים והולכים, צבועים, צבועים. דופקים את כל העסקים הקטנים, צבועים. יאיר גולן אומר דברים שאני לא אוהב אבל הוא לפחות עקבי".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן): "שוטר מגיע ורואה הפרה ואז צריך להתקשר לקצין בדרגת רב-פקד? אתם רוצים לאיין את כל המנגנון של החוק הזה".

*ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן): "אתם כל הזמן אומרים על מפרי ההנחיות שמדובר בקומץ, שוליים, שהמיינסטרים שומר וכמעט הכל סגור. אבל בימים האחרונים אתם מתאבדים פה בהגנה על המוסדות המפרים. המצאתם תורה חדשה שבה פיקוח נפש לא מעל הכל. ניסו לרצוח ברכבת הקלה ואתה מגן על האנרכיסטים האלו. חז"ל אומרים על לימוד תורה זכה-נעשית לו סם חיים, לא זכה- נעשית לו סם מוות. יש לכם תורה שהיא סם מוות"

היו"ר ח"כ אשר: "לא שמעתי אותך מדברת על אחוז הרציחות בציבור החרדי לעומת ציבורים אחרים. קיבלנו על עצמנו את הדיל במחאה גדולה ובאחריות. יש פה רצח אופי ולא אשתמש במעמדי כדי לזרוק את זה לפח. הסכמנו להעלאת הקנסות למרות שזה פופוליסטי כי אם הייתה אכיפה סיסטמתית היינו במקום אחר. בנוסח שלפניכם שני הדברים העיקריים של מטרת החוק קיימים למרות שאני לא אוהב את זה. ברגע שמאפשרים להכפיל ל-10,000 חייבות להיות איזשהן מדרגות. אם בחינוך הגיעו 20 ילדים לחצר זה כמו שמישהו פתח בניין ומלמד את כל ביה"ס? כשדנו בחוק הזה בזמנו אמרו ח"כ אבידר ואחרים שלא ניתן סמכות אכיפה לפיקוח העירוני בטענה שהפקחים נשלטים ע"י העיריות. הגנתי על כך ברמה מסוימת בקנסות סטנדרטיים. כאן העלינו רף והכפלנו אותו.
אמרנו שההחלטה היא שאם הולכים מעל 5000 צריך אישור קצין. אני עדיין חושב שמוסדות ציבור חינוך ורווחה לא צריכים להיות בזה. בחוק הקודם החרגנו חינוך רווחה ודת בצווי סגירה, כך שתמיד התייחסנו לכך אחרת.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *