בכחול לבן תוקפים את מינוי בנט: "ילדותי וחסר אחריות"

תגובות רבות במערכת הפוליטית בעקבות החלטת נתניהו למנות את בנט לשר הביטחון ולמזג את ימינה לליכוד.

תגובות רבות במערכת הפוליטית בעקבות החלטת נתניהו למנות את בנט לשר הביטחון ולמזג את ימינה לליכוד.

איתמר בן גביר הוציא הודעה בעקבות מינוי בנט וחיבורו לליכוד: "הגיע הזמן לפריימריז בציונות הדתית ובמחנה הימין". עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית אומר הערב בעקבות מינוי בנט לשהב"ט והצטרפות הימין החדש לליכוד:"מברך את נפתלי בנט. לאורך כל השנים אמרנו שמקומו של נפתלי בנט בליכוד והריצה שלו ושל שקד בציונות הדתית זה אקזיט. זה לא נאמר כהקנטה אלא כעובדה.בהרבה מאוד מובנים בנט מתאים מאוד לאידיאולגיה של הליכוד. עם מינוי בנט כשר ביטחון והצטרפות הימין החדש לסיעת הליכוד נדמה לי שנכון יהיה לעשות פריימריז בציונות הדתית ובכל מחנה הימין כדי להגיע להחלטות את מי הציבור רוצה לראות ואיזה קו יוביל את הציונות הדתית בשנים הקרובות".

יאיר לפיד תקף את נתניהו, "‏במקום לקדם ממשלת אחדות, נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות. אין דרך לספור את הפעמים שבהם אמר שבנט הוא ילדותי וחסר אחריות. עכשיו הוא שם בידיו את המערכת האחראית על חיי ילדינו. בגלל תיקיו הפליליים ביבי שם את האינטרס האישי הצר לפני המדינה."‏עיני הבוחרים נשואות אלינו. נמשיך לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה שבאה לעבוד בשביל הציבור ולא בשביל עצמה.

מכחול לבן נמסר: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי ״חניך תורן״ לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל .
אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל.
למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט.

שקד שנדחקה לפינה הגיבה: "נתניהו הציע לנו שני תיקים מהתיקים הפנויים: חקלאות ,תפוצות ורווחה או רק ביטחון. בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל."

יאיר גולן ממרצ הגיב: "צירופם של בנט ושקד למפלגת נתניהו מבהיר שפניהם למערכת בחירות נוספת. הקמת ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית נראית כעת כאפשרות היחידה להציל את ישראל ממערכת בחירות שלישית ברצף. זה הדבר הנכון, האחראי, והציוני לעשות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *